söndag 26 september 2010

Nytt inlägg

Hittade Ymséns tröja till slut.

Lite nedgång på bloggbesökarna senaste veckan, snittar kring 80 st nu. Det är inte det tråkiga utan att det saknas lite kommentarer. Jag föredrar hellre 10 läsare som i alla fall snittar minst en kommentar. Så kom igen därute! Annars kanske kon lämnar båset. ;)

Ett rykte dök upp i kommentatorsfältet till min krönika på fotbollikristianstad.se. Nämligen att Näsby IF använt ännu en avstängd spelare, nu senast mot BoIS där Näsby vann med 3-0. Vi får se om det bekräftas. Om så är fallet så hoppas jag Skåneboll tar i med hårdhandskarna. Slarva en gång kan jag köpa men två gånger är rent ut sagt fördjävla dåligt. Men vi får se, så jag lugnar mig där. ;)

Vinst mot Gualöv idag är ett måste om drömmen om serieseger ska leva. Edenryd kan ju slå Vittskövle i alla fall en gång av tjugo. Bättre odds är lotto. ;)

Det var nog allt. Alla som inte helgar vilodagen är otrogna eller fotbollsfans eller rentav både och.
Ses vid sidan om planen.

//Johansen

12 kommentarer:

  1. Jag tycker att din blogg är bra, orkar bara inte alltid kommentera då mina stavfel är för många! men hoppas du fortsätter blogga ändå!! ;)

    SvaraRadera
  2. Förlåt Johansen att jag inte kommenterat några inlägg på senaste tiden. Har haft lite annat annat göra !!

    I eftermiddag är vi starka ! Vittskövle vinner serien, vilket innebär att vi kan spela utan press och ha förbannat kul i årets NÄST sista hemmamatch.

    VI är Viby.

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha! Ni är för goa! Det är inte beröm jag suktar efter utan lite respons på det jag skriver. :D

    @Karlsson: Du är ursäktad! I know the feeling liksom.

    @Kardum: Bara du undviker bokstäverna ä och e så borde du vara safe. ;) Tack för din kommentar på min krönika. :D

    SvaraRadera
  4. Betyder ju att Näsby utesluts ur serien och alla mål och poäng dras av för dom som mött Näsby. Tre WO lika med uteslutning!!

    SvaraRadera
  5. Och alla som kan räkna vet ju vad det skulle innebära för serien. Roligt för vissa lag mindre roligt för andra. Hur som helst så vore det för djävligt om serie avgörs pga ett lag inte har koll på verksamheten. Än så länge är allt hypotetiskt. Vi får se i veckan om det bringas någon klarhet eller att det bara är ett s.k internetrykte. Den berömda "hönan" ni vet.

    Sjukt sugen att publicera ett inlägg... men här skäms inte bort någon. ;)

    SvaraRadera
  6. Kollade upp lite på Skåneboll gällande bestraffningar gällande förfarandet.

    Förenings ansvar för spelares medverkan
    All bedömning avseende obehörigt spel utgår ifrån matchrapportens
    original, som är insänt till Skånes FF. Det är föreningens ansvar att förvissa
    sig om att föreningens kopia överensstämmer med originalet. Vid spel med
    sådan obehörig spelare blir påföljderna:
    - Matchen förloras med 3-0. Om matchresultatet är förmånligare för
    motparten räknas resultatet i matchen.
    - Förening åläggs en straffavgift enligt 2 kap 42.5 §.
    - Ledare och spelare kan dessutom dömas till påföljd enligt RF:s
    Bestraffningsregler kap 14.

    Håller på att kolla vidare...

    SvaraRadera
  7. Vad jag kan utläsa verkar det inte räknas som WO. Hatar läsa regelböcker! :)

    SvaraRadera
  8. Tror bara WO räknas om laget inte kommer till spel, men dessa matcher har ju spelats och räknas inte som WO.

    SvaraRadera
  9. Läser din blogg ofta men har inte så mycket att tilläga. Sen har jag ju samma problem som kardum.

    SvaraRadera
  10. Ha ha ha Olsén...Skit i stavningen. På Vibybloggen får man stava hur man vill bara jag kan läsa det.

    SvaraRadera
  11. Utesluts Näsby så tar Viby in tre poäng på Vittskövle.

    SvaraRadera
  12. Ang. ovan kommentar.
    Det vore kul för oss (Viby IF) men fruktansvärt för fotbollen om serien avgörs bakom skrivbordet. Tror dock inte att så blir fallet.
    Almborg

    SvaraRadera

Keep it clean!