onsdag 21 september 2011

Carl I. Hagen och Jan T. Elagen.

Carl I. Hagen

Eftersom jag lovat Martin Karlsson att undvika politik på bloggen så förklarar jag inte vem Karl I. Hagen är. Nog för jag har en och annan åsikt om honom så har jag desto fler om Jan T. Elagen. Den vanligaste åsikten är att han alltid dyker upp när du minst behöver honom och alltid har något negativt att säga. Trots detta är han populär och en något av en husgud hos en stor del av vår skandinaviska befolkning.

Jag kan säga att även jag rör mig i samma tankebanor som Jan T. Elagen ibland men är pinsamt medveten om detta och försöker således att låta bli att föra vidare hans läror. Han är dock fortfarande en stor del av vår uppfostran och arv.  Jag är också medveten om att Jan T. Elagen kan vara en drivkraft för somliga men läser man hans nedanstående10 budord inser man att det inte är något positivt.

  1. Du skall inte tro att du är något.
  2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  7. Du skall inte tro att du duger till något.
  8. Du skall inte skratta åt oss.
  9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.
Härmed lovar jag att fortsätta hylla de som hyllas bör. Vidare lovar jag att även fortsätta att skoja med de som inte har självdistans och inte kan skratta åt sig själva, allt givetvis med glimten i ögat.

Sedan är jag tacksam för alla lagkamrater som bjuder på sig själva och ger mig chansen att visa vilket kul gäng vi är vare sig vi spelar i Allsvenskan eller division fem. Absolut inte sexan! ;)

Se till att påminna mig om jag "negar" och sprid så mycket "cred" ni kan. Där fick jag in lite "nysvenska".

För att återvända till Martin Karlsson. Detta är vad som händer när du säger till mig att bara skriva om vad som helst! ;)

//Johansen korsar sitt spår.

1 kommentar:

  1. Underbart !!
    Lite tanke bakom. I LIKE !!!

    Fortsätt så här...
    Ses på träningen idag? Kanske kan skogens barn göra lite bättre ifrån sig på denna träningen:)

    SvaraRadera

Keep it clean!