måndag 19 september 2011

Kiaby (medgångs)Fanantics?

Hittade denna när jag sökte på Kiaby Fanatics.

Jag börjar med att konstatera att jag faktiskt saknade "Kiaby Fanatics" på Grönängen. Enligt rapporter så har de inte varit så aktiva de senaste matcherna men de dementerar att de har att göra med Kiaby IF:s tabellplacering. Ser fram emot deras årsvideo som då lär bli några minuter kortare eftersom de tydligen inte är så aktiva längre. Undrar vad som hänt? Kanske de kommit in på gymnasiet eller rentav fått jobb. Önskar den "gulsvarta färgklicken" lycka till oavsett om de huserar i femman eller sexan nästa år eller rentav bara går vidare i livet.

Kiaby IF spelade faktiskt riktigt bra i söndags men i likhet med Viby IF så vinner man inga matcher bara igenom att spela bra utan man måste även göra mål. Något som Viby IF är lite bättre på än Kiaby om man bortser från söndagens match. Någon vidare analys av matchen behåller jag för mig själv.

Angående Kiaby IF så hittar du veckans copycat här. Dock inte lika många besökare, inlägg, referat, bilder osv.

BTW Kiabys målvakt imponerade på många däribland mig.

Min favorit är vid 1.32 när de visar alla tuffa smällare. ;)

Vid 1.10 har vi en "kändis" i samma goda form som han uppvisade i Viby IF. Då tänker jag på en AGA-spis. ;)

Jag älskar Vibyfansen med Sven-Arne Ström, Sjöbergs och alla ni andra som stöttar oss i VÅTT OCH TORRT!

Återstår att se om vi och Kiaby möts nästa år. Avslutar med ett rim. Gör vi vårt så får Kiaby det svårt. ;)

//Johansen

3 kommentarer:

  1. Haha fint inlägg, och visst saknade man faktiskt fanatics lite! alltid kul att ha några att skratta åt samtidigt som man spelar liksom :)

    SvaraRadera
  2. Kommer att fortsätta stötta laget så länge det visas samma hjärta och glöd som blivit Vibys signum sedan "nystarten" med Rune för ett antal år sedan. Såvida det inte krockar med Blåvitt såklart. I den matchen är t o m Viby chanslösa :-).

    SvaraRadera
  3. Viktigt att vi inte förlorade mot Kiaby. På lördag väntar säsongens viktigaste match, ladda ordentligt pojkar.
    Angående bloggens rim var det kanske inte A Strindberg klass men den har en underbyggd sanning om man säger så.
    Ha det bra!

    SvaraRadera

Keep it clean!