söndag 4 september 2011

Veckan som kommer.

Viby IF förlorade matchen mot Hanaskog IS. Även om en förlust är trist så förlorade vi som ett lag. Jag hoppas att vi tar med oss den inställning som alla visade ute på plan. Nu är vi med i närkamperna och tar jobbet på ett sätt vi inte riktigt gjort innan. Men ni förlorade ju säger kanske några. Ja om vi hade haft den inställningen så kan man lägga sig ned på rygg med en gång. En bra laginsats trots förlust. Ingen Oscar Wendt.

I skrivande stund så har undertecknad även tagit ett svårt beslut. Det blir inget spel på lördag om nu undertecknad hade fått spela. Matchen krockar med en tillställning i Varberg och för första gången denna säsongen så måste jag avstå en seriematch av egen vilja, bäst att tillägga det. Försökte "pussla" in i det sista men jag inser att jag har "pusslat" tillräckligt i år. Bara i september så har jag flyttat dotterns barnkalas och kalaset där släkten firade henne bara för att kunna spela matcher. Nog om det, Viby vinner mot Vinslöv med eller utan mig.

Räknar med att Frälsaren och Ymsén är tillbaka i truppen mot Vinslöv.

Denna veckan ska jag schemalägga lite korta inlägg som går i ett speciellt tema.

BTW! Affe Tullgren? Vad hände i Turkiet? Vilken terminator vi fick tillbaka. Krigar till sig bollen och ger den till en lagkamrat. Inga krusiduller!

BTW! Henke "Sjöstedt" Sjöberg? Vad hände i Turkiet? Vad var det för virus du kom hem med?

BTW! Jonte "Slangen" Dahl? Vad hände i Turkiet? Vilka "var" du med? ;) Nu kommer de turkiska kvinnorna kämpa för att Turkiet ska med i EU så de kan röra sig fritt till Sverige.

BTW! Ted Elofsson? Vad hände i Turkiet? Blev du rånad?

Bäst i serien enligt mig: Glimåkra och Osby, inget snack! Sedan är det jämnt skägg mellan Fjälkinge och Hanaskog men jag anser att Fjälkinge är lite vassare.
Sämst: Inte är det vi! ;)

Bär huvudet högt! Reservmatch tisdag och träning torsdag. Jag spelar gärna tisdagen och kommer att träna torsdag. Räknar med stor uppslutning på torsdag. Jag säger som Coach Pete, "You have to be there and do it".

//Johansen


6 kommentarer:

  1. Tror stenhårt på vinst i resterande matcher!!

    SvaraRadera
  2. Bra blogg till och börja med! Sen var affe riktigt het idag! Nu får vi se till att vinna dom sista. Div.6 är ju skit-tråkigt!

    SvaraRadera
  3. När Johansen talar så lyssnar folket...

    SvaraRadera
  4. 12poäng sista 4 är de fan som gäller nu!

    Vi har fan för bra lag för att åka ur femman! :)

    SvaraRadera
  5. Bra kämpainsats av samtliga i söndags. Tyvärr var motståndarna lite tyngre och starkare i närkamperna. Tyckte Viby rullade boll riktigt trevligt i mellan åt. Nu väntar en slutforcering som ska heta duga. Kämpa Viby!

    SvaraRadera
  6. Läste precis lite grand på Hanaskogs blogg..
    Hade varit skoj med ett och annat referat här också emellanåt

    Kan ju vara extra skoj nu när vi förhoppningsvis har fyra vinstmatcher framför oss ;-)

    SvaraRadera

Keep it clean!