fredag 30 december 2011

Lite från torsdagens Alliansen.

I frustration över Kristianstadsbladets mycket bristfälliga rapportering av Alliansenturneringen så bestämde jag för att ge mig in och fota lite och på så sätt vidarebefordra lite bilder till er fotbollsintresserade där ute.

Jag förstår ärligt talat inte heller varför bladet inte fotar och lägger ut bilder på sin hemsida. Det hade garanterat ökat besöksantalet. Att de ger allt mindre utrymme åt den lokala fotbollen och då Alliansen i synnerhet tycker jag är synd. När jag gjorde min första Alliansenturnering 1997 så skrev Bladet analyser om varje match och publicerade fler bilder. Kvalitén har bara gått ner sedan dess. Ja! Det var bättre förr! 

De gånger jag abonnerat på Bladet så är det BARA för den lokala sportens skull. Jag läser inte Bladet för att läsa någon så kallad journalists analys av världsläget.

Håller ni med så kommentera gärna. Håller ni inte med så kommentera gärna. Skiter ni i det så kommentera gärna det. ;)

Här kommer lite bilder från torsdagens Alliansen. Länk till resultat och målskyttar hittar ni här. Observera att han som gör första målet för Kristianstad BoIS mot Mjällby AIF heter inte Marcus Nilsson utan Niclas Andersson. Jag sa till Niclas innan matchen att  han skulle skjuta och det gjorde han. Kung är han! 

Rinkabys målvakt gjorde flera underliga räddningar. Stoppade bland annat ett skott med bröstet .

Sibbhults målvakt hade ingen bra dag. Fast han hade heller ingen hjälp av sina utespelare. Kolla markeringen.

Släppte in 8 bollar.

Hannibal Lecter finns tydligen i Sibbhult. Ansiktsmask i Alliansen.

Wä:s tränare Micke Thomasson hotar fotografen med stryk innan matchen. ;)

Skott!

Den analoga klockan i idrottshallen stämmer inte.

Mååååål!

Mål igen!

Först finta bort målvakten sedan...

...en Kiabyspelare sedan mål!

Inte ännu en boll bakom mig! 

Stilstudie på Joakim Frykholms straff.

Tar i för kung och fosterland.

Miss! Rejält mycket över.

Niclas Andersson har precis skjutit Kristianstad BoIS i ledningen mot allsvenska Mjällby!

Glädjen var dock kortvarig.

Mohannad Issa kvitterar! Det står Anders Issa men det känns ju helt fel att säga!

Stilstudie Erton Fejzullahu!

Mål av Erton.

Straff i mål! BoIS målvakt går rätt men bollen sitter otagbart nere vid stolpen.
Berat Gjyrevci gör allt för att komma med på bild! ;)

//Johansen

5 kommentarer:

  1. Intressant som vanligt bloggaren. Är med grymt besviken på Bladet. När man skriver mer om tröjorna ( referatet i Viby-matchen ) eller om Bromöllas obefintliga krogliv ( Bromölla-matchen ) än om matcherna kanske man ska fundera på om man verkligen ska jobba på sportredaktionen.

    Den enda som skriver vettigt om fotbollen i Kristianstad på den tidningen är Patrik Persson.

    SvaraRadera
  2. Riktigt kul med lite bilder :D

    SvaraRadera
  3. Kom igen KB, kalla honom på intervju!!
    I så fall ska även jag fundera på en prenumeration =)

    SvaraRadera
  4. Gott snack bloggerskan! :)

    Nu är det bara att åka in varje dag resten av alliansen och fortsätta knäppa bilder och ge matchrapporter! ;)

    SvaraRadera
  5. Måste vara kul för dig Kardum att äntligen förstå det mesta i ett inlägg. GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA.

    SvaraRadera

Keep it clean!