söndag 4 december 2011

Vibybloggens julkalender: Lucka 5

Var god dröj...Vem?
Välkommen in i spelet Ekewald. Kul att någon utanför ger sig in kampen på den numera åtråvärda julkalenderpokalen. Rätt svar på gårdagens lucka som Ekewald levererade var givetvis Roger Magnusson.

Johan Grönkvist protesterade mot att någon utanför klubben gick och snodde ett rätt. Grönkvist som sagt till sin flickvän, som för övrigt verkar kunna mycket mer om fotboll än sin kära partner, att hon inte fick tävla för att hon inte var med i Viby IF. Inte första och inte heller sista gången Grönkvist har fel. När vi ändå är inne på Grönkvist så briljerade han med kunskapen att INTE veta vem Roger Magnusson är. Nästan minuspoäng på den Gno. Låt din undersköna och smartare flickvän tävla istället.

Annars gillar jag Albin Ekvalls svar på Coach Petes fråga varför Amar Osmanagic inte tränade.
Pete: - Var är Amar?
Albin: - Han är bakfull!
Det som gjorde det hela lite roligt är att Albin och Amar umgås flitigt. Med vänner som Albin...;)

Alla som inte vet vem Roger Magnusson och anser sig kunna något om fotboll är ser till att kolla Wikipedia och Youtube snarast. GNO NU ÄR DET DAGS ATT KLICKA PÅ HYPERLÄNKARNA.

Gno klickar inte på hyperlänkar för att, citat, "det är för jobbigt! Inte lätt att tillhöra TV-spels generationen.

Mellis gissningar är uppfriskande och uppskattade men dock inte närheten av ett rätt.

//Johansen

10 kommentarer:

  1. Kul inlägg! :)
    Jag är dock besviken att jag ej känner igen personen på bilden:(

    SvaraRadera
  2. men jag gissar ändå på Håkan Hellberg..

    SvaraRadera
  3. ge oss en ledtråd..
    haha då ska jag meddela henne direkt efter jobbet!
    btw, tack för citatet, så slipper jag klicka på dina hyperlänkar!

    SvaraRadera
  4. Ledtråd!? I bildtexten!

    Övrigt...Du har säkert läst om spelaren i bladet.

    Håkan Hellberg kommer säkert att gilla din gissning...eller inte!

    SvaraRadera
  5. Hmmm, den här var svår men jag gissar ändå på Mikael Persbrandt!! Mina gissningar är enbart till för att roa då jag inte har en susning om vilka människorna är på bilderna! ;)

    SvaraRadera
  6. kan väl inte vara fidde persson?

    SvaraRadera
  7. Nu får du fixa en till ledtråd!:) har fan inte en aning

    SvaraRadera
  8. Rätt svar är levererat. Dagens vinnare får ni imorgon. :) Välkommen att ösa beröm över upplägget så länge. ;) Härligt med lite drag på bloggen!

    Ses imorgon klockan...

    SvaraRadera

Keep it clean!