måndag 19 december 2011

Vibybloggens julkalender: Lucka 19

Hela namnet!
Nu är vi inne på slutspurten! Endast 5 dagar kvar till julafton och sista luckan i Vibybloggens populära julkalender.

Inför slutspurten är ställningen.
  1. Andreas Kardum, Marcus Ymsén: 3 rätt
  2. Micke Sjöberg, Lillen: 2 rätt 
  3. Johan Grönkvist, Jonte Dahl, Henric Ekewald , Jetmir Isufi, Rasmus Bjerre, Kalle Persson, Johan Meijer, Björn Johnsson: 1 rätt vardera
Gårdagens lucka var Henric Ekewald, lokalfotbollens svar på Oraklet i Delphi. Marcus Ymsén var endast en minut snabbare än Micke Sjöberg och tog därmed klivet upp på delad första plats.

Morgondagens lucka kommer att publiceras kl.15.00 men jag vill ha svaren ska publiceras kl. 20:30. Då ska man ha ätit, lagt eventuella barn och förhoppningsvis inte somnat.

//Johansen

17 kommentarer:

  1. Ingen aning...Men jag vart snabbast =)

    SvaraRadera
  2. Hm nästan snabbast...
    När jag tänker efter skulle jag nog gissa på "Marek Skurczynski"

    SvaraRadera
  3. Haha ymme, 2 fail av 2 möjliga!!

    SvaraRadera
  4. Vadå? det första vart ingen gissning.. Kommentera måste man ju få göra =)

    SvaraRadera
  5. lol på Kardum.. alltid steget efter ;-)

    SvaraRadera
  6. En kommentar i fältet ;)

    SvaraRadera
  7. Nää, bloggaren vill ha mkt kommentarer ;-)
    Så jag hjälper till genom att sprida ut mina inlägg lite grand..

    SvaraRadera
  8. Men man får väl bara skriva en kommentar?!
    Sen är det de som gäller!

    SvaraRadera
  9. Hm i så fall skulle ju din gissning nu vara void!!!??

    Nää en gissning/ett namn per man...det är det som gäller ;-)

    PS: Det bör även vara rättstavat

    SvaraRadera
  10. Tycker att vi som sitter på 33,6 modem ska få gissa en halvtimme tidigare än andra. Orättvis.

    SvaraRadera
  11. Nej.. Det är de första man skriver som gäller!

    Och okej, mitt va felstavat! så nu kan nån annan skriva de rättstavade! :)

    SvaraRadera
  12. Snyggt micke!
    Nu är vi 3 stycken på 3 poäng! ;)

    SvaraRadera
  13. Ni får läsa om vad juryn beslutat kl. 15.00. Kan man Lex Grönkvist så blir beslutet ingen överraskning. Tänk på att svaren på dagens lucka (20)ska skrivas in kl 20.30. Hädanefter så ska svaren publiceras direkt när inläggen publiceras. Mer info idag kl 15.00

    SvaraRadera
  14. Im not worried =)

    "5 dagar innan julafton, det vill säga imorgon, så kommer tävlingen att förändras lite. Det kommer fortfarande vara så att den som svarar rätt först som kommer att vinna. Däremot så kommer jag att ange från vilket klockslag svaren är giltiga. Förklaring, säger jag att jag vill ha svaren kl 13.00 så vinner det rätta svar som är först i kommentatorsfältet från och med kl 13.00. Däremot vinner man INTE om det dyker upp kl 12.59. Bloggens klocka gäller. Så det är bara till att synkronisera! ;)"

    Samt:

    "Detta blir dock en Lex Grönkvist det vill säga att framöver så vill jag ha för- och efternamn på spelarna. Jag kan ta lite stavfel men man ska kunna läsa ut vem det är och svaret ska vara i en och samma kommentar. Det vill säga en gissning per man om svaret ska räknas. Dock får man kommentera hur många gånger man vill."

    Notera
    "Dock får man kommentera hur många gånger man vill."

    touché?

    SvaraRadera

Keep it clean!