fredag 16 december 2011

Vibybloggens julkalender: Lucka 16

Vem?
Pojken som skulle ut och orientera i gårdagens lucka var ingen mindre än klubb...hm...hopparen Kadri Bucolli. Klubbhoppare lät ju i och för sig mer som det hade något att göra med att han är känd på dansgolvet. Så är inte fallet. Bara kolla upp hans öden och äventyr på Kristianstadbladet eller Jetlagg.

Förresten, varför har inte flera pannband på skolfoton? Oslagbart! ;)

Ställningen
  1. Andreas Kardum: 3 rätt
  2. Marcus Ymsén: 2 rätt
  3. Micke Sjöberg, Johan Grönkvist, Jonte Dahl, Henric Ekewald , Jetmir Isufi, Rasmus Bjerre, Kalle Persson, Johan Meijer, Lillen, Björn Johnsson: 1 rätt vardera
Nyheter!
5 dagar innan julafton, det vill säga måndagen den 19 december, så kommer tävlingen att förändras lite.

Det kommer fortfarande vara så att den som svarar rätt först som kommer att vinna. Däremot så kommer jag att ange från vilket klockslag svaren är giltiga. Förklaring, säger jag att jag vill ha svaren kl 13.00 så vinner det rätta svar som är först i kommentatorsfältet från och med kl 13.00. Däremot vinner man INTE om det dyker upp kl 12.59. Bloggens klocka gäller. Så det är bara till att synkronisera! ;)

Så nu på söndag så kommer klockslaget när jag vill ha måndagens svar. Det kan mycket väl vara så att inlägget publiceras tidigare under måndagen MEN svaren ska levereras exakt på eller efter en given tidpunkt. Som jag skrivit innan så får man bara en chans. Publicerar man sin kommentar innan angivet klockslag så har man förpassat sin vhans att vinna den dagen. Jag kan redan nu säga att tidpunkterna kommer att vara olika, även kvällstider kommer att bli aktuella, dock aldrig mellan kl. 24.00-06.00.

Men idag och till och med söndag så är det först till kvarn...

Synpunkter på det?

//Johansen

6 kommentarer:

  1. Jag gillar detta =) Du tar till dig av kommentarerna..

    Både folk ifrån Österäng (Mats = skolvärd på Gustav Hellström) samt bestämd tidpunkt för svaren =)

    Bara synd Micke är så jäkla snabb

    SvaraRadera
  2. Tycker det är lite sport att det släpps olika tid varje dag. Då behövs en kombination av tur och skicklighet.

    SvaraRadera
  3. "Synpunkter på det?" - Vafalls, det är ju för f-n din blogg... .Gör som du vill :)

    Gillar dock reglerna även om jag aldrig vet vem det är.

    Idag gissar jag dock på - Dr. Dick Solomon (John Lithgow) ifrån "3rd Rock from the Sun"

    SvaraRadera
  4. Ymme: Passa på att samla poäng nu när jag är utan internet i två dagar. Sen jävlar ;-)

    SvaraRadera

Keep it clean!