måndag 4 oktober 2010

Alkolås?

Sällan en bra idé.

Först vill jag gratulera Vittskövle IF till seriesegern. Nu är det bevisat att Vittskövle inte bara kan föda upp minkar utan även spela fotboll.

Jag kan lista ut att det festades en del i Vittskövle igår. I alla fall av de totalt osammanhängande inläggen på Vibyif.com att döma. Lika dålig idé som fylle-SMS! ;) De är ju ganska kul att läsa inläggen då framgår tydligt att personerna som skrivit antagligen är ganska dragna och inte har någon större koll. Jag förstår fortfarande inte vad de ville ha fram och det är väl därför de blir så roliga. Nog om det! Grattis Vittskövle IF ännu en gång!

Viby IF avslutade säsongen snyggt och lite turligt. Karl-Johan Åstedt agerade supersub för dagen och satte 2-1 till Viby IF i matchens absolut sista minut. Coach Pete måste känt sig nöjd med det bytet.

Fler notiser från matchen.

Andreas Kardum blandade och gav. Spelade snyggt fram till Martin Karlssons ledningsmål, höll på hur kyligt som helst på att lobba in ett mål från kort avstånd, jobbade hem och bröt flera farliga anfall men slog också säsongens sämsta passning då han friställde en Gärds Köpingespelare. Som tur var uteblev målet.

Jakob Österberg gjorde allt, klackade, tunnlade, rundade, chippade, passade och sköt. Lite sjukt var det att han lämnade planen mål och assistlös. Han delar samma uppfattning som jag att Gärds Köpinge är ett mycket bättre lag än tabellen visar, i alla fall när vi mött dem. Känns som de har ett bra grundspel men de saknar målskyttar annars hade det nog sett annorlunda ut.

Stevan Maksimovic kände att han hamnat i skuggan och fejkade därför en skada i slutet bara för att jag skulle krama om honom och på så sätt så bli omnämnd på bloggen. Skämt o sido, hoppas armen är ok, Stevan?

Det var kallt igår.

Vi gjorde ingen jättebra match igår, det tror jag de flesta är medvetna om men vi vann om än turligt men vi vann.

Själv så har jag riktigt ont i halsen idag, du vet sådär när man helst inte vill svälja sin egen saliv men måste. Aj!

Träning på tisdag känns avlägset. Vill ju inte smitta killarna heller, känns lite onödigt. De behöver träningen mer än jag behöver den för tillfället.

Ska lösa gymkort för första gången i mitt 35- snart 36-åriga liv. Gammal? Inte äldre än vad man känner sig som.

//Johansen

6 kommentarer:

  1. Skönt att du bidrar med en ny "jag kan inte träna" ursäkt.

    - Det gör ont när jag sväljer mitt eget saliv ??? Vilken vekling!

    Jaja, vi behöver ju en frisk Lagerbäck till kvalet så krya på dig.

    @Vittskövle
    Grattis och lycka till femman.

    SvaraRadera
  2. Du glömde Kardums självmål...

    Gymmet blir nog bra för dig, vilket blir det?

    SvaraRadera
  3. Haha! Nu är allt ok eftersom du nämnde mig på bloggen.Krya på dig!

    SvaraRadera
  4. haha sjukt, synd att han inte satt de läget efter min pass, då hade jag gjort ett mål och två ass igår ;)

    SvaraRadera
  5. Helt klart Kristianstads roligaste fotbollsblogg:) Skeppet har gett upp sin uppdatering verkar det som, så jag får helt enkelt svika dom och läsaom er istället:)

    SvaraRadera
  6. Tack Cara! Vi är nog lite roligare, lite mer uppdaterade, lite bättre fotbollsspelare men framför allt så mycket snyggare.

    ...och en gnutta självförtroende på det. ;)

    SvaraRadera

Keep it clean!