fredag 29 oktober 2010

Ännu en sann fredagsfräckis?

Har även Frälsaren en mindre smickrande sida?

Lite stiltje på fotbollsfronten, i alla fall lokalt. Inte blir det lättare att få någon silly season info nu när man är hemma med ungarna på heltid. Nästa vecka börjar träningen igen. Jag hoppas att de som bara vill träna inomhus blir kvar hemma. Det är lika drygt varje år med killar som plötsligt försvinner från jorden yta när det vankas uteträning.

Inte mer nu. Inga kommentarer att spinna vidare på heller. Jag fortsätter som utlovat med fredagsfräckisen. Här är veckans.

En affärsman i Viby IF hade under många år en kärleksaffär med en kinesisk kvinna. Under en av deras hemliga möten avslöjade hon att hon blivit gravid. För att inte förstöra sitt goda rykte eller sabotera äktenskapet, gav han henne en stor summa pengar och bad henne föda barnet i Kina. Han lovade också att varje månad bidra med underhåll tills barnet fyllt 18.

De stod på flygplatsen och tog farväl, då kvinnan sa:
- Hur ska jag kontakta dig när barnet är fött?
- Skicka ett vykort och skriv ris, så ska jag se till att ordna ett konto åt dig i Kina.
Efter 9 månader möttes mannen av sin fru efter jobbet.
- Älskling, du har fått ett underligt vykort...
- Jaha du, det ska jag ta itu med.
Frun såg sin man läsa kortet, bli kritvit i ansiktet och handlöst falla till marken.
Kortet löd: Ris, ris, ris. Två med vårrulle och en utan.

//Johansen

6 kommentarer:

  1. Frälsaren har BARA goda sidor !! Jag vet av egen erfarenhet :) ... även en del i Vinnö kan intyga...

    SvaraRadera
  2. Johansen, Du som har varit mer i Kina än jag borde veta att de inte äter vårrullar:)

    Håller med Martin ang goda sidor men... det gäller bara utanför en fotbollsplan.

    SvaraRadera
  3. Oddset för en kommentar av Kjellman på detta inlägget var 1,00. ;)

    Försök inte, de äter visst vårrullar. Inte jättevanligt på restauranger men finns. Det var ett lamt försök att skjuta storyn i sank.

    Du får googla --------> 春卷

    SvaraRadera
  4. Yǒurén néng chénmò Johansen? Sòng tā dào Kina!

    Du får googla detta J.

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha! Vad annars??? Jag var bara där en månad.

    SvaraRadera

Keep it clean!