fredag 22 oktober 2010

"Fräcka fredag"

Vilket år hade TV-programmet "Fräcka fredag" med Malena Ivarsson premiär?

TGIF och här kommer lite kort fotbollssnack sedan en fredagsfräckis. Den fräckaste hittills!?

Jag kikade till "Skäms listan", Skånebolls lista över avstängda spelare. Noterade följande:
  • Vad händer i Heleneholms SK? Åtta!! spelare ur samma klubb avstängda. Hände detta under en och samma match?

  • Oliver Didricksson från ovannämnda klubb måste vara oskyldig. ;)

  • Två Tillberg på listan! En Stefan och den andre är den oskyldige, felciterade, harmoniska och stabile Tomas Tillberg. Är de släkt? Tillberg verkar mer vara TILTberg. ;)

  • Han som spelar för IF Alexander den store. Hur uttalas hans efternamn? På gotländska är det inget vackert klingande namn.

  • Det finns fler roliga namn på listan. Bland annat Sunny Bolbolian, lite coolt eller?!?

Sverige har ramlat ett par placeringar på FIFA:s ranking. Ligger nu på 36:e plats strax framför Burkina Faso!!! Grekland ligger 12:a strax före våra oljestinna grannar i väst.

Kanske skulle man ta en tur till Hammenhög i helgen för att se om Torekov/Båstad trots allt får stanna kvar i femman...eller inte!

Om nu någon mot förmodan skulle ha missat. Fortsätter det så här så kommer han kräva ett eget omklädningsrum. ;)

Nu till fräckisen!

Andreas och Johan var jättesugna på att ta en krogrunda. Men allt de hade tillsammans var bara 15 kr. Då fick Johan en lysande idé och sprang in på ICA och köpte en korv för de 15 kronorna.
Kom Andreas, sa han och slet med honom in på närmaste krog. De beställde in två jäger och två öl.
När de druckit upp allt frågade Andreas hur de nu skulle kunna betala för sig?
Titta här, sa Johan och stoppade in korven genom blixtlåset! Han bad Andreas gå ner på knä och suga på korven mitt inne på krogen. Bartendern såg vad de gjorde och slängde ut den utan att de betalade för drickat.
Så fortsatte Andreas och Johan.
Efter 10 krogar Säger Andreas att han har så fruktansvärt ont i knäna att han inte orkar med en enda krog till.
Johan svarar då, men hur tror du jag känner mig?! Jag tappade ju korven efter tredje krogen!


Svaret på bildfrågan!

Trevlig helg!

//Johansen

15 kommentarer:

  1. hahahaha!
    Frågan är om de är Johan eller Andreas som är den äckliga i fräckisen? :)

    SvaraRadera
  2. Sen fattar jag inte varför du inte skriver mer om mig, än bara gör en liten länk ;)

    SvaraRadera
  3. Hahahaha! Tänkte jag inte på! Johan och Andreas är ju så vanliga namn men nu när du nämner det så! ;)

    Det får räcka med hyllningar. Så jävla bra är du inte.

    Att Martin Karlsson inte har kommenterat är en ren och skär skandal. Han verkar hålla sitt löfte mot dig ändå.

    Men jag ska ringa Bladet och Sydsvenskan och fråga om de inte kan göra en intervju med dig också.

    SvaraRadera
  4. Ja de låter bra! ;)

    Och Martin han vågar inte kommentera längre!

    SvaraRadera
  5. Chrisse, fd vibyspelare22 oktober 2010 kl. 12:30

    Kolla upp "skämsligan" och i Heleneholms lag var en av killarna avstända i ETT år och fyra stycken ETT HALVT år......

    Tror vi på regel rätt fajt på planen??

    SvaraRadera
  6. Sjukt bra fredagsfräckis, den är bra för att den skulle kunna vara sann!

    SvaraRadera
  7. Får väl dra in det rätta svaret oxå!!

    Fräcka Fredag hade premiär den 8 april 1988......

    SvaraRadera
  8. Den här bloggen är pinsam! Det enda du gör Johansen är och trackar Kardum.

    Lägg ner den!

    SvaraRadera
  9. Hahahahaha, fan vad sjukt Johansen!


    till anonym : Dont like it then DONT READ!

    Kardum är en älskad kille som alla tycker mycket väl om men han förtjänar att grillas!!!

    SvaraRadera
  10. Jag tror den gode Wikhoff sammanfattade det ganska bra så det är väl inte så mycket att säga där.

    Jag tror inte "Anonym" läst bloggen särskilt mycket eller kommentarerna. Kardum är en stor pojke och säger nog ifrån om det blir för mycket. Det är mycket ge och ta!

    Adda Kardum på Facebook så förstår du bättre. ;)

    SvaraRadera
  11. Finns kanske en möjlighet att denna anonym skulle kunna vara Kardum;)

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Det hade varit riktig kul i så fall! :D

    SvaraRadera
  13. Hahaha, nej den anonyma är inte jag :)
    Jag blir fan nästa lite förbannad på honom också, fast han försvarar mig!
    Gillar du inte bloggen ska du som wikström sa, inte läsa den heller :)

    SvaraRadera
  14. Sydsvenskan ang. Heleneholm

    http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1255924/Domare-misshandlad-under-reservlagsmatch.html

    SvaraRadera
  15. det stod i bladet tror jag om vad som hände i heleneholm. de attackerade domaren och kastade sten efter honom mer minns jag inte men tror det stod i bladet iallafall

    SvaraRadera

Keep it clean!