måndag 29 november 2010

Del 3: Intervju med ett nyförvärv

Brat pack! Oscar, en annan Kardum och Karl Pedal.


Hej Oscar Hall! Välkommen till Vibybloggen och Viby IF. Känns det bra? JA!

Fullständigt namn: Nils Oscar Wilhelm Hall

Ålder: Född den 8 maj 1990 så då måste jag vara 20 nu va?

Familj: Pappa Jimmi, Mamma Carina & storebror Gustav

Yrke: Jag har ett yrke för tillfället! Vad har Kalle?

Fritid: Har ingen sån nu längre. Innan hade jag för mycket! Men de e sak samma för jag gör ändå inget vettigt med den…

Klubbar du spelat i: VMA IK, Hjärsås Värestorp IF

Favoritklubb: Arsenal

Favorithemsida: Pass…

Favoritlåt: Kommer inte ihåg vad den heter men tror det är Michael Jackson som sjunger den!

Förebild: På fotbollsplanen Zlatan, för hans stil är rätt lik min. Utanför planen Charlie Sheen, för hans stil är rätt lik min.

Bästa film: The Benchwarmers!

Bästa bok: Har läst 2 böcker frivilligt i hela mitt liv: en med Sune och en med Bert! Jag har ingen bästa bok. Tidningen är min bästa bok.


Du gick en bartenderkurs med Kalle Persson på GranCan! Har du något ”dirt” gällande honom och hans vistelse där?
Karl förblev vitast på ön trots sina 3½ månader där. Vistas han i solen för länge får han röda bölder som följd! Något ”dirty” som Kalle gjort är svårt att hitta förutom att han gökade en hel del, köpte en blottardräkt till vår maskerad, däckade lite här och var på hela ön med jämna mellanrum och blev även rånad ett par gånger innan de var dags att resa hem igen!

Berätta varför valde du Viby IF?
Många vänner och gamla lagkamrater finns i klubben. Har hört mycket gott om klubben och lagstämningen verka vara oslagbar! Plus att division 5 är en division bättre än 6, om jag nu stannat i Hjärse.

Är det någon/några i truppen som du känner/känner igen sedan tidigare?
Ja, tyvärr! Nej men det är en hel del. Kalle, Tutte, Wikström, Lundgren, Jimmie Polack, Ted, Henke, Nico m.m. sen känner jag ett par till som ska skriva på. Däribland Gno och Bjerre!

Vad kan du bidra med i Viby IF?
Jag känner att jag har en hel del att bidra med. Många mål och assister. Jag är en stor och stark ”targetplayer” som han hålla och täcka boll. Samtidigt som jag är snabb och kan dra på djupet! Jag har en jävla spelförståelse och speluppfattning och en bländande teknik, i höjd med Wikströms! Jag gillar klapp-klapp spelet och att slå dom avgörande passningar

Vilka är dina lokala favoritlag?
Får väl va Viby IF, Hjärsås/Värestorp IF och VMA IK

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Jag är en lång, stor och stark vänsterfotad teknisk och relativt snabb anfallare med ett hårt och välplacerat skott. Jag har en ibland för bra spelförståelse och kreativitet. Jag kan hålla boll vilket jag ibland gör för länge då jag tycker om att finta och ibland göra det lite för snyggt! Kan ibland dra på mig gult kort för ”tjabb” men de hade jag tänkt ändra på i Viby! Jag känner att jag har mycket att bidra med i Viby!

Vilken världsspelare inom fotbollen skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?
Helt klart Zlatan Ibrahimovic med en twist av Zinedine Zidane och Patrick Viera! Där har du mig ;)

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?
Jim Carrey, Will Smith eller Owen Wilson. En snygg komiker i alla fall!

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med respektive mot?
Johan Wikström helt klart! Både med och mot.

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med respektive mot?
Har spelat med och mot många bra spelare så svårt att säga. Men Andy Grahm som går till Trelleborg och Allsvenskan är en bra forward som jag spelat med i VMA.

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?
Återstår att se om Pete blir den bästa men än så länge får de bästa vara Roger Lindh som var min j-lags tränare och Micke Möller som är tränare i HJ/V IF. Sämst är svårt att säga men tidigare när jag tränade i med min brors lag då vi hette Spänger 91 hade vi en tränare vid namn Jörgen som bara lät oss springa hela tiden och vi hade bestraffningar som att tvätta hans bil m.m. Men vi vann även med han som tränare!

Ditt starkaste fotbollsminne?
Har många starka fotbollsminne då man vunnit många kupper, gjort många mål och fått fina utmärkelser i sina yngre dar! Kommer ihåg när vi kom två i sölvesborgs inomhuscup efter att ha slagit ut alla sölvesborgslag och var hatade i finalen, Då mötte vi Hässleholm som enbart bestod av ”lokal talang” spelare. Vi inledde med 1-0 och de enda som hördes på den fullsatta läktaren var våra föräldrar. De är ett starkt minne! Att vi sen förlorade med 7-1 har mindre betydelse. Ett annat starkt minne var att vinna ifö cup med brorsan. Då gick det till straffar i både kvart och semi och vi slog sen halmstad i finalen! Jag blev delad skytteligavinnare tillsammans med Danne i laget. Vi var båda 90:or och spelade med 87/88:orna. Sen kommer jag ihåg känslan när jag avgjorde finalen i inomhus cupen i Hässleholm, då vi vann med 2-1 mot Österslöv efter att jag dribblat mig igenom försvaret och sen lurat målvakten åt fel håll! Där har vi några fina minnen.

Nämn något du ångrar?
Att jag såg upp till Wikström när jag var liten!

När blev du arg senast och varför?
Nu precis för att jag såg upp till Wikström när jag var liten!

Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
En snygg brud, en bärbar dator och en fotboll.


Berätta något inte många vet om dig?
Jag sitter ner när jag kissar, för de är skönt!


Är det något du vill säga till gamla lagkamrater?
Lycka till! Och jag vet att ni går upp i div.5 nästa säsong!


Vad tycker du om Vibybloggen?
Den blev just värd ett besök!


Snabbis!

Subway
eller Burger King

Passa hunden eller Träna

Kroat eller Serb

Glögg eller Lussebulle

Innebandy eller Damfotboll

Sex & the City eller Antikrundan > Brudar slår gamla prylar!

Bli tunnlad eller Åka på en bensax

Bajen eller Bojan

Chelsea eller Manchester Utd > Om jag nu tvunget måste välja!


Tack för att du tog dig tid med intervjun! Välkommen till Viby IF och lycka till.

//Johansen

6 kommentarer:

  1. Riktig jävla bra intervju!!

    "Nämn något du ångrar?
    Att jag såg upp till Wikström när jag var liten!

    När blev du arg senast och varför?
    Nu precis för att jag såg upp till Wikström när jag var liten!"

    Sjukt roligt.

    VÄLKOMMEN OSCAR !!!!

    SvaraRadera
  2. Haha, lysande intervju. Välkommen, Oscar!

    SvaraRadera
  3. Bloggen bara växer och växer! Håller med Världens bästa Karlsson (Martin) och Slipsen!

    SvaraRadera
  4. Hahaha sjukt bra är du Oscar!
    Visste att du hade bra självförtroende, men så här bra visste jag inte, riktigt bra med sånt självförtroende ;)

    SvaraRadera
  5. Haha riktigt skön intervju!

    SvaraRadera
  6. Att du såg upp till mig när vi var yngre kan ha varit det bästa val du någonsin gjort i ditt liv ;) hahahaha, härlig intervju oscar!

    Välkommen ombord!

    SvaraRadera

Keep it clean!