måndag 1 november 2010

Veckans snackis?!

Great Scott!

Lyssnade ni på Rix MorronZoo i morse så berättade de om detta klippet. Lite spooky och det finns säkert förklaringar men visst ser det ut som kvinnan pratar i telefon. Konspirationsteoretikerna älskar sånt här.


Längre version och mer info, klicka här!

Liten reflektion.

När handsfree:n kom så blev det plötsligt svårt att skilja galningarna som pratade högt för sig själva och de som faktiskt förde ett samtal. Råkade dock ut för lite udda incident på Café Sandhem. Jag stod i kön för att köpa bakelser då jag plötsligt hör att personen bakom mig pratar med någon. Jag vänder mig om och ser en något äldre herre i en för trång WCT-overall prata i en handsfree. Eftersom jag inte hade något att göra så tjuvlyssnade jag på vad han pratade om och då och då så sneglade jag på honom. Började starkt att misstänka att han inte hade någon i luren, eftersom samtalet lätt helt konstigt och sedan så fick jag det bekräftat, kontakten till handsfree:n hängde utanför. Galning 2.0 alltså! Han har ändå så mycket vett att han förstår att han kan prata högt för sig själv bara han har en handsfree men inte tillräckligt med vett för att gömma kontakten.

Tillägg: Detta var innan Bluetooth-handsfree:n slagit igenom. Tekniken gör att det blir bara svårare och svårare att skilja ut galningarna.

//Johansen

2 kommentarer:

  1. Fan va fult av dig o tjuvlyssna på andra människor!!

    SvaraRadera
  2. Lite mer Mourinho-stil än Lasse-stil att tjuvlyssna. Way to go, Johansen!

    SvaraRadera

Keep it clean!