tisdag 2 november 2010

Radio killed the video!

Lättare att håna domaren i hockey?!

Lyssnar numera på radion. Ett överlägset medium när du ska "multitaska". Växlar mellan SR P4 och Rix FM, ibland även P3. I morse på SR P4 Kristianstad så handlade det om farorna att handla på Internet. En lyssnare berättade då (via Facebook) om ett bilköp han gjort. Jag letade upp inlägget på programmets sida på Facebook. Så här löd det ordagrant.

Martin Hernedahl Hej Helen ! Inte direkt blivit lurad men varit lite ovaksam. Jag kör en gammal härlig VolvoPV -64 och hittade på en sajt (tradera) en exakt modell av min bil. Mitt slutbud blev 200kr och jag trodde mig ha köpte en relativt stor (ca 30 cm plåtbil) men ack, när den kom till mig i ett litet kuvert blev jag ganska snopen. Bilen var inte större än en tändsticksask (och i plast) ! Visst är den fin och häftig men 200kr !!! Denna bil har blivit ett ständigt återkommande hån i min familj... Kolla skalan innan ni budar hehe !

Det kunde i och för sig vara värre. Har hört om personer som trott dem köpt en riktig bil och sedan fått en modell.

Hur som helst så regerar radion. Det var mitt huvudsakliga budskap idag!

Hur upphetsande är hockeyn? Femtioelva matcher innan det blir intressant.

Den före detta Vibyspelaren Christian Tillerkvist syntes åter igen i media. Det är inte Christian på bilden vill jag tillägga.

Ännu en gång, Viby syns i medierna! ;)

Gäsp! Kaffe nu!

Nästa inlägg om Kina, Kjellman och käk! ;)

//Johansen








5 kommentarer:

  1. Trodde du skulle skriva om att inneträningen börjar idag. Känns lite som din tid är nu:) Men när gräset blir grönare o snön smälter så är även du mänsklig. Samma känsla varje år.

    SvaraRadera
  2. Visste att du var gammal Johansen.... men Radio P4 är väl endast för pensionärer, eller ?

    SvaraRadera
  3. Ingen träning för mig denna veckan. Båda tillfällena krockar med sambons aktiviteter.

    Ett tips om man vill åldras i förtid. Var föräldraledig med tvillingar. ;)

    SvaraRadera
  4. Kommer "El gigante" aka Frälsaren och tränar ikväll ?
    Eller vilar du dig i form tills det att dina tjänster verkligen behövs....

    SvaraRadera
  5. jag kom jag sågs jag förlorade. Men du var iallafall rena väggen i kassen

    SvaraRadera

Keep it clean!