fredag 12 november 2010

Fredag: Uppsamlingsheat

Vem är MFF-aren som håller i "Nassepokalen"?

Det gick bra i hela 96 år att ha Von Rosens pokal som vandringspris för det lag som vann Allsvenskan. Trots att Clarence Von Rosen var en känd nazist. Detta ledde i och för sig att man år 2000 byte till Lennart Johanssons pokal. Lite sent kan tyckas. Men nu när det ryktas om att det står ristat "Bajen forever" på insidan av pokalen så ska den sprättas upp. Så snabbt som möjligt, inga 96 års väntan här inte. Helt jävla sjukt! Ärligt talat hade jag inte brytt mig om det stått "Heja Rinkaby" eller "Henrik Rydström for president" inuti. Det är ju lite konstnärlig frihet och en kul grej. Kan man inte bara låta det vara. Hade det stått "Deutchland, Deutchland, über alles" eller "Forza Hitler" hade jag förstått det.

Tänk vad snopna de blir om där ej står något! Lång näsa till SvFF i så fall. Nu tror jag i alla fall att det står där, då konstnären var inbiten Hammarbyare. Jag hade lätt ristat in det om det var jag. ;)

Allsvenskan får inte längre dispens till att spela matcher på tisdagar till torsdagar av UEFA detta gäller i april och maj. Lite knepigare för SvFF att sätta ihop spelprogrammet då.

Lokal fotboll.
Träningen gick rätt ok igår trots en massiv träningsvärk. Satte några baljor men som vanligt inga snygga. Det positiva med träningsvärk är att man känner inte av knät på samma sätt. Gissa sedan om man kändes sig gammal när en elev som man haft i barnskolan dök upp på träningen. Han stod som målvakt i mitt lag och skötte sig utmärkt. Jag nämner inga namn på bloggen förrän de skrivit på och allt är klart. Nyförvärven får Coach Pete presentera på hemsidan.

Bäst målsinne av "Skogsmänniskorna" på träningen hade nog lite otippat Johan Wikström. Satte bland annat en riktigt fin strut!

Många nya killar med glatt och positivt humör. That's the way to go!

Som sagt så gav jag cred till Vanneberga IF för deras kamp för en "Superfemma". Så här ser deras förslag ut. Jag tycker det ser riktigt riktig bra ut.

Hur kan Skåneboll tacka nej?

Samlar vi ihop lite som jag utelämnat i veckan.
En länk till hemsidan tillhörande den häktade "38-åringens" a.k.a Peter Johan Mangs som misstänks vara Lasermannen 2.0. Där hittar ni bild och annat jag inte valde att publicera tidigare i veckan.

Tittade inte på derbyt men av bilderna att döma så verkar det varit en riktig skitmatch. Hoppas bara Carlos Tevez tvättade händerna efteråt.

Åh Tevez! Bollen är UNDER mig...men för guds skull sluta inte!

För er som helt missat "Laserturken". Guds gåva till Youtube i Sverige? Så många Spoofs på så kort tid. För er som gillar denna djupt förvirrade och språkförbistrade vigilant så är det bara bege er till Youtube och skriva in "Laserturken".


Orginalet!


En av många Spoofs!



Det senaste med Fadi a.k.a Laserturken.


Lyssna på intervjun nedan. Jag tycker inte han låter som "Laserturken". Ni får bedöma själva, svenskan och rösten är inte riktigt likadan. Kanske är det att han sovit lite mer eller gått en intensivkurs på SFI.


Radiokillarna hade kunnat gjort intervjun bra mycket roligare.

Slutligen...
Efter kväll på stan så följer Sebastian med en brud hem och de har passionerad sex. På morgonen så vaknar Sebastian och ser ett foto på en annan man på sängbordet. Han blir orolig och frågar:
- Är det din man?
- Nej, såklart inte, säger kvinnan och kryper närmare.
- Din pojkvän då?
- Nej, absolut inte, svarar hon och nafsar honom i örat.
- Pappa eller bror?
- Nej, nej, nej! svarar hon.
- Vem fan är det då?
Då svarar kvinnan leende:
- Det är ju jag före operationen!!!

//Johansen

10 kommentarer:

  1. Jag ger dig fyra "V" för fredagsfräckisen.

    Förövrigt måste jag bara säga att vi var sjukt många på träningen igår.
    Vi får väl hoppas på en del kritande inom de närmaste veckorna.

    SvaraRadera
  2. Jag gissar på att MFF:aren på bilden är Krister Kristensson.
    Han gjorde väl lite mer än 600 matcher och vann ett gäng med SM guld så chansen är stor att det är han ;)

    SvaraRadera
  3. Rätt och riktigt! Kul med i alla fall två kommentarer även om båda är från dig. Du har förresten vunnit en Pint att hämta ut på en pub i London när vi är där.

    Vet snart inte vad jag ska skriva som ska genererar kommentarer. :/

    SvaraRadera
  4. Tackar så mycket! Gör enbart mål av världsklass!

    SvaraRadera
  5. skriv om målvaktsfrågan! kanske kan någon lockas att komma ner och provträna..?

    sen vill vi läsa om nyförvärv!!!

    SvaraRadera
  6. Tur att lasermannen inte hette Svensson i efternamn.

    SvaraRadera
  7. Målvaktsfrågan? Senaste träningen så hade vi fyra målvakter. Krisar det så tar vi in SnyggeJygge, senast vi gjorde det så vann vi med 14-0 vill jag komma ihåg. Vi hade ju knappt någon målvakt på träningen under stora delar av säsongen som var, det lär ju ändras till nästa vågar jag nästan lova.

    Det kommer att dyka upp intervjuer med alla nyförvärv på bloggen.

    SvaraRadera
  8. Haha! Du sa att jag skulle gilla iaf 2 grejor på detta inlägget!
    Men jag gillade nog allt, förutom att du glömde lägga till att jag va inblandad i wikströms snygga mål ;)

    Laserturken är bäst btw !!

    SvaraRadera
  9. det var jag som gjorde målet snyggt, anden!!

    SvaraRadera

Keep it clean!