lördag 20 november 2010

Ingen som lämnar?

Jag fick frågan om det verkligen inte är någon som lämnar. Kanske en sanning med modifikation.

Det enda jag vet är att Greger Andersson lägger målvaktsvantarna på hyllan. Han gjorde likadant förra gången vi gick upp i femman.

Följer man denna bloggen så kan det inte kommit som någon större överraskning. Allt står att läsa i intervjun med Greger.

Funderar på att ändra riktning på bloggen. Kanske bara publicera intervjuer. Har fått lite klagomål att bloggen handlar för lite om Viby IF men även om hur jag skriver. Vi får se.

Bloggen snittar 90 unika besökare dagligen och verkar inte öka. Visst det har funnits toppar, den högsta på 179 besökare, vilket är roligt.

Jag kommer lägga ut en undersökning och om detta och sedan se vad majoriteten beslutar.

Klart är att jag inte kommer att blogga lika ofta, speciellt 2011 då jag börjar jobba igen. Snacket var från början att fler skulle blogga, kanske något händer där.

Jag startade bloggen av samma anledning som gjorde att jag en gång var med om att starta Viby IF:s hemsida. Det handlar om att öka intresset för föreningen och hitta en gemensam kanal. Projektet Vibyif.com har ju fallit väldigt väl ut mycket tack vare Marcus Ymsén. Nu hade ju inte Vibyif.com varit något om inte folk skrivit där.

Jag sitter inte på någon besöksstatistik på Vibyif.com, däremot antal inlägg per dag sedan sidan i dess nuvarande form kom till världen i okt 2005. (Innan dess hade Viby IF en lite simplare hemsida). Hur som helst, den siffran är idag 9,6 inlägg per dag!!! Alltså nästan ett snitt på 10 inlägg per dag 365 dagar om året i 5 år. Vilka andra föreningssidor på denna nivån toppar det?

Närmast en siffra på besöksstatistik är antal sidvisningar. Den siffran är 306 341 st sedan starten. Detta är ju lite missvisande då samma person oftast tittar på flera sidor men likaväl imponerande. Kanske Marcus Ymsén kan komma mer utförlig statistik.

//Johansen

9 kommentarer:

  1. Ska man vara ärlig så händer inte mycket på Vibyif.com. Möjligt att där är lite action på det stängda forumet för på det öppna händer inte mycket. Tyvärr........

    SvaraRadera
  2. Helt rätt uppfattat! Det är en hel del action på Spelarforum.

    Den kanalen är ju till för spelarna och ledarna i Viby IF.

    Sedan måste jag säga att Öppet forum är minst lika mycket/lite aktivt som andra klubbars gästböcker.

    SvaraRadera
  3. Ingen som lämnar, säger du. Ingen bland spelarna kanske, men enligt mina källor kommer hela styrelsen att lämna. Det behöver vi lyfta som ett stort problem både här på bloggen och på vibyif.com. Thomas Högberg i valberedningen jobbar i uppförsbacke för att få ihop en ny styrelse. Någon här som har idéer hur vi kan hjälpa honom?

    SvaraRadera
  4. Nu har jag ingen större insyn i det. Jag har pratat lite kort med Thomas Högberg det är det enda. Jag skulle bli chockad om lösningen kom via bloggen. Jag har suttit i styrelsen innan och det enda jag kände att jag kunde bidra med är just det jag gör nu, försöka hålla ett drag kring det sportsliga via bloggen och vibyif.com. Det känns lite konstigt, samtidigt som jag upplever det största draget kring föreningen sen jag kom till klubben och så lämnar hela styrelsen. SnyggeJygge får väl göra comeback i styrelsen!

    SvaraRadera
  5. "Snyggast" lämnar för spel in den fjärde högsta pingis-ligan i Kina.
    Lycka till !!!

    SvaraRadera
  6. Klart ja fixar lite statistik...lägger upp en länk i eftermiddag.

    SvaraRadera
  7. Märks att du är tillbaka på jobbet igen Ymme.
    Nu finns det tid att fixa :)

    SvaraRadera
  8. in o läs spelarforumet nu boys =)

    SvaraRadera

Keep it clean!