tisdag 24 augusti 2010

Även i Blekinge.

Två huvud är klokare än ett?

Jag kollar ibland sportnyheter i Blekinge eftersom jag spelat fotboll där ett antal år. Nu senast hände detta.

Tränaren för Ankaret FK ska ha en eloge för att han ger besked med en gång. "– Jag har sagt åt bägge spelarna att de inte är välkomna till vår klubb mer. Så här får man absolut inte göra, säger han." Skönt med någon som sätter ner foten i alla fall.

Jag har spelat mot båda lagen när jag huserade i Blekingefotbollen.

Det om det.

//Johansen

6 kommentarer:

  1. "Jag har spelat mot båda lagen när jag huserade i Blekingefotbollen."

    När? sent 70-tal, tidigt 80-tal ?

    SvaraRadera
  2. Konstigt att de enda gångerna såna här saker är när så kallade "invandrarlag" spelar!
    Är det någon som instämmer.?

    SvaraRadera
  3. Jag sitter inte på någon statistik över grovt våld på fotbollsplanen så jag kan inte uttala mig om det är "endast" handlar om s.k invandrarlag.

    När blir ett lag ett invandrarlag? När jag spelade mot Ankaret FK så hade majoriteten svensk bakgrund.

    Om det är som du, "Anonym", säger så skulle jag vilja veta vad fan det beror på att man måste slå ner en motståndare eller åskådare. Känner man sig så utsatt i samhället att man måste slå tillbaka mot någon? Mer frågor än svar tyvärr.

    Den enda lilla statistik jag kan hitta är följande. Tittar man på bestraffningsärenden på Skåneboll så har 11 av 26 direkt utländskt klingande namn, därmed inte sagt att de är inte är svenskar.

    Jag vägrar dock att dra alla invandrare över samma kam. T.ex. alla supporterföreningar är inte skit bara för AIK-supportrar missköter sig.

    SvaraRadera
  4. 11 av 26 utländska namn ger 15 svenska namn. 15 är mer än 11. :)

    SvaraRadera
  5. Håller med. Jag säger inget annat heller.

    SvaraRadera

Keep it clean!