torsdag 26 augusti 2010

Red red card!

Red red card you make me feel so sad.

Så ligger "buslistan" över gula och röda kort uppe på Vibyif.com. Tittar man på listan så ligger Kristianstad BOIS och Näsby IF i topp på båda. Förklaringen måste säkert vara ett utslag av den rasistiska domarkåren. ;)

Nu ligger ju även Viby IF i toppskiktet av röda kort. Jag kommer ihåg alla tre. André Melander får en släng av Tourette och skriker "Fi##a" efter att missat ett friläge. Tack o hej med en gång! Andreas Kardum drar på sig två otroligt onödiga men mesiga gula kort. Stevan Maksimovic blir ruffad ordentligt och lätt knuffad och knuffar tillbaka. Rött direkt och 3 matchers avstängning. Kortet kanske är inget att säga om men 3 matcher tyckte jag var hårt.

Det var sanningen bakom Viby IF.s tre röda kort.

Jag har fått ett gult i år för protest. Ett helt rätt beslut av domaren. Jag har blivit bättre på att hålla käften även om det är svårt att hålla tyst ibland.

Jag är ett grymt fan av Peter Harrisons statistik.

Jag hoppas att "Världens bästa Karlsson-vecka" fortsätter med att han betvingar Önneköp.

Nu råkade Kardum komma med på ännu ett inlägg. Sjukt! Får lägga in ett Kardumfilter på bloggen.

//Johansen



2 kommentarer:

  1. Angående bilden...

    Varför ser domaren så otroligt nöjd ut när han visar upp det röda kortet. Får vissa domare erotisk känslor i kroppen då de äntligen får styla med sitt röda kort.

    Sedan drabbade det ju tyvärr LIVERPOOL också...
    Angående LFC.....
    Tuff match ikväll mot Trabzonspor, borta !!! Utan Gerrard och Torres...Tar Europaäventyret slut ikväll ?

    SvaraRadera
  2. utan tvekan..JA, de kommer ta slut!

    SvaraRadera

Keep it clean!