måndag 9 augusti 2010

Intervju med Andreas Kardum

Viby IF:s "Pretty boy"

Hej Andreas Kardum och välkommen till denna intervju för Vibybloggens räkning. Tydligen så generar ditt namn fler besökare till bloggen. De inlägg där du omnämns har väsentligt högre besöksantal än de andra. Har du någon förklaring till detta?

Kan inte säga helt och hållet va de beror på, men antagligen tycker folk de är väldigt kul o häckla mig och jag är kanske bra på att både ta emot häcklingar och ge tillbaka. Detta startar ju roliga diskussioner och alla tycker de är kul när man har något att skriva eller samtala om! :)

Fullständigt namn: Andreas Kardum
Ålder: 22
Familj: Min sambo Emilia Hagman och min hund Walter.
Yrke: Livsnjutare
Fritid: Spelar fotboll i Viby if, tränar även ett p13lag i VMA. Umgås med flickvän och kompisar, dricka öl m.m
Klubbar du spelat i: VMA IK,Sibbhults if, Viby if
Favoritklubb: Malmö FF
Favorithemsida: Denna såklart! ;)
Favoritlåt: U2 – Still haven´t found what i´m looking for
Förebild: Ingen
Bästa film: ”Batman, the dark knight”
Bästa bok: Hatar att läsa

Vilket är dina lokala favoritlag ?
Gillar så klart klubben jag spelar i , men annars är de VMA IK

Vilket lag är bäst i ”Supersexan” om du inte får välja Viby IF?
Önneköp.

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Är rätt snabb och har bra spelförståelse, men ibland kan jag vara lite slö och så fattas ja säkert rätt så mycket till eftersom jag spelar div.6 :) haha

Vilken världsspelare idag skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?
Cristiano Ronaldo!

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?
Hade fått bli en riktigt rolig jävel antar jag! :)

Vem är den bästa fotbollsspelare du mött?
Har bara mött dåliga spelare.

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med?
Stevan Maksimovic utan tvekan!

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med?
Jimmie Podgorniak!

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?
Peter Harrison är den bästa (lite fjäsk).. Tycker inte jag haft någon dåliga tränare...

Bästa minne på A-lagsnivå?
Med VibyIf är nog de bästa minnet när vi tvålade till Rinkaby med 4-0 i våras!
Men det bästa totalt sett är väl när jag fick göra min Alags-debut i VMA-tröjan, då lyckades jag göra ett mål på bara 7min speltid, de va häftigt! :)

Ditt starkaste fotbollsminne?
När Sverige tog sig vidare från VM-kvalgruppen mot Turkiet 2001 i allra sista minuten av en direkt avgörande match som gick nere i Istanbul! Sverige låg under med 1-0..men på dom sista 10 min klarade dom av att vända matchen! :)

Välj bland dina lagkamrater i Viby IF Vem tror du (hypotetiskt) ? Orkar du så motivera gärna.

Klär sig i kvinnokläder – Kristian Johansen, du vet själv varför! ;)
Tittar på TV-shop dagligen – Ted Elofsson, han är arbetslös!
Passat bäst som statsminister – Marcus Almborg, han är för fan KAPTEN!!
Hemlig agent – Jimmie Podgorniak, han är sjukt bra på att bluffa och bara vara allmänt lömsk som man måste vara för att bli en bra hemlig agent ;)
Är bäst på FIFA 2010 – Rätt säker på att de är jag själv, motivering behövs ej!
Har haft flest partners – Johan Wikström får jag nog säga här, han jag vet mest om, och hans partners är inte 4-5 st bara ;)
Har sett alla Sex & the City avsnitt – Martin Karlsson, vill gärna vara skojare o fräck på träningarna, men när han kommer hem så blir han en mjukis som tofflar för frugan och sätter sig motvilligt och kollar på alla program hon vill se!
Är bäst på Trivial Pursuit – Tycker inte vi har någon vidare klok själ i vårt lag, men om jag måste säga någon så säger jag väl Thomas Jönsson, han värkar ändå har lite koll på läget ;)
Är sämst förlorare – Johan Wikström, man ser ju hur han alltid skriker när de inte går som han vill!
Skiter i vilket – David Lundgren, Lojast i laget! Haha :)

Du är känd som en glad prick men när var du riktigt arg senast och varför?
Brukar aldrig vara riktigt arg, men senast jag va de måste väl vara nu under VM när äckelSchweiz lyckades med att vinna mot Spanien, vilket kostade mig en hel del pengar!

Är det sant att du uteblev från en träning för att passa hunden?
Hahaha, som den man jag är så erkänner jag att de är sant! Men det är EN gång och de va pga att han va helt nyopererad och vi fick tydliga instruktioner av veterinären att vi va tvungna att vara hemma med honom hela första veckan efteråt, och just denna dagen skulle min sambo jobba, och vi hade ingen annan hundvakt!

Tycker du att borde vara böter på att fisa i omklädningsrummet?
Fisa i omklädningsrummet hör till fotbollen, så NEJ!!!

Vem av dina kompisar hade passat bäst in i FC Z och varför?
Johan Meijer, han hade kunnat ta med sig några av sin kompisar från Köping så dom med hade fått spela lite fotboll :)

Nämn något du ångrar?
Måste vara någon assist jag gjort till typ Wikström!

Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
Mat,dricka och en båt såklart!

Berätta något vi inte vet?
Lite pinsamt men jag trodde faktiskt på drakar tills jag va 15år!

Hur ser du på din framtid inom fotbollen i Kristianstad?
Ska spela i Viby if ett bra tag till är tanken

Vilken spelare har imponerat mest på dig i årets upplaga av ”Supersexan”?
Vår egen Jakob Österhag eller Österberg eller va fan hans efternamn är! Gjorde några riktigt bra matcher i våras där han va den helt avgörande faktorn :)

Vad tycker du om Vibybloggen?
Trevlig läsning trots att de är en idiot som skriver! :)

Vem vill du att Vibybloggen ska intervjua nästa gång?
Martin Karlsson

Snabbis!
Bromölla eller Nosaby
Vänsterback eller högerback
Rosévin eller Cider
Innebandy eller Damfotboll
Hundvakt eller fotbollsträning
Bli tunnlad eller åka på en bensax
Back Street Boys eller Westlife – svarar jag inte ens på! :)
Liverpool eller Manchester Utd

Jag vill tacka Andreas Kardum för intervjun och att han bjuder på sig själv. Jag räknar med att det finns några där ute som vill bjuda tillbaka. ;)
//Johansen

3 kommentarer:

  1. Du kunde inte hitta en bättre bild? :)

    SvaraRadera
  2. Kanske nån med en drake...

    SvaraRadera
  3. Du ser ju bättre ut på denna bilden än vad du gör i verkligheten... //Martin

    SvaraRadera

Keep it clean!