torsdag 12 augusti 2010

Intervju med Martin Karlsson

Ångrar Martin redan att han tog med Kardum till en öde ö?

Här kommer nästa intervju.

Hej Martin och välkommen till Vibybloggen! Kardum tyckte att jag skulle intervjua dig. Vad är dina tankar om det?
Haha ! Ja, jag är föga förvånad av att detta underbara chipsmongo har skickat dig vidare till mig. Läste igenom hans svar på dina frågor och ibland blir man orolig. Till exempel, vad säger hans sambo om att hans favoritlåt är ” Still haven´t found what i´m looking for”
.

Fullständigt namn:
Ålder:
Sven Martin Emil Karlsson
Familj:
Fru och masken (Planerad födsel om 24 dagar men vem räknar)
Yrke:
IT Verksamhetskonsult på Logica här i Kristianstad
Fritid:
Inte mycket sedan man blev gift och köpte hus i underbara Viby.
Klubbar du spelat i:
Sösdala IF, Näsby IF, Vanneberga IF, Vinslöv IF, Rinkaby GoIF.
Favoritklubb:
Har ju två klubbar som jag följer i glädje och sorg.
-IFK Göteborg – Sveriges mesta mästare och mitt svenska favoritlag sedan farsan tog med mig till Nya Ullevi 1987. Kvartsfinal i Uefa cupen och vi mötte Inter en svinkall marsdag. Matchen slutade 0-0 och jag somnade (!!) i andra halvlek. Men jag har kvar både halsduken och flaggan än idag.
-
Liverpool FC – Världens bästa klubb. Som alla i min ålder vet så fanns det en tid då det inte visades fotboll 24 timmar om dygnet utan man fick vänta på helgens höjdpunkt, Tipsextra med Arne Hägerfors. Tittar man sedan på Liverpools lag från 80-talet samt lyssnar på stämningen från ett fullsatt Anfield Road så kan man inte annat än att älska denna klubb. Tyvärr har det gått 20 år sedan vi vann ligan men ett litet plåster på såren är den fantastiska matchen i Istanbul 2005. Men i år blir vi starka !!!!
Favorithemsida:
www.liverpoolfc.nu , om jag måste välja en men annars är jag en mycket flitig läsare av allt som står om Viby J
Favoritlåt: You’ll never walk alone
samt Snart skiner Poseidon (dött lopp mellan dessa)
Förebild: Morsan & Farsan
Bästa film:
Seven
Bästa bok:
Läser sällan men Millennium-trilogin var bra.


Vilket är dina lokala favoritlag ?

Viby såklart! Men sen klappar nog hjärtat fortfarande en del för Sösdala IF där jag växte upp och spelade i 17 år.

Vilket lag är bäst i ”Supersexan” om du inte får välja Viby IF
?
Om jag bara baserar detta på hur de har spelat mot oss så är Önneköps första 30 minuter mot oss det bästa jag sett av ett division 6-lag prestera. Ett tag trodde jag att vi mötte Liverpool.

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?

Mina svagheter är helt klart min brist (total avsaknad) på snabbhet samt mitt humör. Däremot tror jag att jag har ett tämligen bra skott samt ett bra passningsspel och en EXTREMT BRA spelförståelse (Kardum hade ju en bra skrev han och då måste min vara extrem).

Vilken världsspelare idag skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?

Finns det några långsamma världsspelare ??? Vi drar till med Steven Gerrard

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?

Rocco Siffredi



Vem är den bästa fotbollspelare du mött?

Christer Andersson (Sösdala IF) Tvillingarna Andersson är väl utanför Sösdala mest kända för sitt eviga traggande på plan, men både Håkan och Christer har spelat i Mjällby samt IFK Hässleholm (På den tiden då de var bra och kvalade till Allsvenskan).
Christer var dock spelade tränare i Hässleholms IF då vi mötte dem med Sösdala IF och jag fick ”äran” att sparka ner Christer ett par gånger.

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med?

Fredrik Taipale – Rinkaby GoIF. Killen spelade högerback och tog sats och sprang minst 30 meter mot motståndarens vänsterback. Motståndaren spelar bort bollen men Fredrik fullföljer en kvart senare en tvåfots-karatespark i knähöjd. Kardum framstår som en ängel jämfört med honom.

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med?
Christer Andersson.

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?

Jag väljer att inte namnge den sämsta tränaren då denne man fortfarande håller på och dessutom i en klubb vi möter.
Bäst däremot måste jag säga att Bengt ”Emil” Andersson samt Peter Persson. Båda två hade riktigt bra träningar med mycket fart o spel.

Bästa minne på A-lagsnivå?

När skorna är knuta och domaren blåser igång matchen!

Ditt starkaste fobollsminne?

Istanbul 2005 – Liverpool vinner Champions League efter straffar.


Välj bland dina lagkamrater i Viby IF
Vem tror du (hypotetiskt) ? Orkar du så motivera gärna.
Suger på napp i smyg

Rasmus. Han har ålder inne…..
Är den bästa bilföraren

Greger. Har åkt med honom och hämtat loppisprylar. Fantastisk förare som kombinerar det där svåra med att både vara skönt lugn men samtidigt kunna explodera i en blixtmanöver- TRYGGT !!!
Är bäst på pingis

Kardum. Har inte sett han spela men han visade mig en bronspokal från FickPingis DM i Hörby som han var stolt över så det får bli honom.
Spelat huvudrollen i en erotisk film

Jonte. Har han inte gjort det så borde han utnyttja sina resurser …
Lider av Tourettes syndrom

Wikström. Alla dagar i veckan !!!!
Fick IG i svenska i grundskolan

Måste vara någon yngre då det på min tid bara fanns betyg 1-5. Kan inte vara Jimmy då han är en jäkel på att lägga ut annonser på nätet. NU VET JAG J KARDUM, KARDUM, KARDUM, KARDUM. (Värkar, ända….)
Har aldrig vunnit en nickduell

Meijer. Slipsen har sjukt känsliga fötter men nicka är inte hans grej.
Vill flytta hem till mamma

Jacob. Bor han inte där nu ?
Äter mest kebab

Måste bli Wikström eller Kardum. De tjatar alltid om pizza och kebab.


När var du riktigt arg senast och varför?

Vill/Kan inte minnas. Men det måste ha med fotboll att göra.

Vem av dina kompisar hade passat bäst in i FC Z och varför?

Kompisar? Vissa av mina lagkamrater hade knappt platsat i FC Z men jag väljer Kardum då han förmodligen skulle få en startplats.

Nämn något du ångrar?
Att jag var med på skottövningen förra veckan.

Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
Kall öl, TV med PremierLeague samt Kardum

Berätta något vi inte vet?

Om mig själv ? Jag har vunnit skol-DM i höjdhopp samt somnat stående.

Hur ser du på din framtid inom fotbollen i Kristianstad?

Mycket ljust. Jag har satt upp en tioårsplan på hur jag ska förbättra mig för att vid 43 års ålder antagligen passa in i någon oldboys-gäng.

Vilken spelare har imponerat mest på dig i årets upplaga av ”Supersexan”?

Jag känner inte till några spelare i andra klubbar så det får bli någon i Viby. I sina bästa stunder är Jacob en jäkligt bra spelare så det får bli honom.

Vad tycker du om Vibybloggen?
Katastrof !! Sämre sida får man leta efter. Vem är det som skriver all den dyngan som publiceras där ?

Vem vill du att Vibybloggen ska intevjua nästa gång?

Steven Gerrard eller Greger !!!

Snabbis!
Rinkaby eller
Viby
Kardum eller
en spark i skrevet
Shih Tzu eller
Bull shit
Innebandy eller Damfotboll
Sex & the City eller
Antikrundan
Bli tunnlad eller
åka på en bensax
Kent eller
Kenta
Liverpool eller Manchester Utd

Bloggen tackar Martin för sina roliga och utvecklande svar och önskar honom fortsatt lycka till i framtiden.

//Johansen

5 kommentarer:

  1. Var ifrån fick du fotot :)

    //MK

    SvaraRadera
  2. Martin, Taipale är något matchrostig men ligger tillsammans med Oliver Andersson i specialträning inför derbyt nästa vecka.
    Dom är klara kandidater till en plats på mittfältet i just den matchen :-)

    För övrigt så skall du, Johansen, ha en liten ros för en riktigt bra och läsvärd blogg på trevlig nivå!

    SvaraRadera
  3. Tja Ekewald. Kul att höra från dig :)

    Låt Taipale & Oliver spela på mittfältet så slipper jag möte dem ;)

    SvaraRadera
  4. MK: Det du! ;)
    Ekewald: Tackar så mycket! Nu kanske ni har en chans när jag inte kan vara med i derbyt. ;)

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla mä Ekewald att bloggen är läsvärd och väl balanserad. Riktar även ett tack till Rinkabyskribenten för artikeln om Viby vs. Näsby.

    SvaraRadera

Keep it clean!