torsdag 26 augusti 2010

Släktforskning: Blocket-Jimmie

"Blocket-Jimmie" ligger och klurar på nästa annons.

I ett nytt projekt så använder jag mig av det utmärkta mediet Youtube för att släktforska. Första personen ut blev Jimmie Podgorniak mer känd som Blocket-Jimmie. Sitt öknamn har han fått eftersom han lägger ut annonser på blocket på allt möjligt och därefter skriver ut sina offers mobilnummer. Ovetandes får offren tiotals ibland till och med hundratals samtal från folk som vill köpa allt från ett snorbilligt playstation till din sambos Shih Tzu.

Jimmies vänner beskriver honom som en hal person till och med lite lömsk. Vissa går till och med så långt att de tror att han är en hemlig agent. Alla källor jag pratat med hävdar bestämt att han skulle härstamma från Polen men enligt Youtube så är svaret Skottland. Jimmie som den ål han är har bara ändrat sitt ursprungliga Podgorney till Podgorniak.

Jimmies föräldrar, enligt klippet och Youtube har aldrig fel, heter således Mary och Angus Podgorney. 1.32 in i klippet så får du se Jimmies barndomshem. Du noterar säkert klara likheter mellan föräldrar och son.

2.57 in i klippet så kommer en härlig kommentar av Mamma Podgorney. "-Angus Podgorney - what DOOOO you mean?"



Jag hoppas nu inte allt jag äger och känner till hamnar på blocket. ;)

BTW Monty Python rules!

Vi får se vem jag släktforskar på nästa gång.

//Johansen

1 kommentar:

Keep it clean!