onsdag 15 december 2010

Del 7: Intervju med ett nyförvärv

Största bilden jag kunde hitta på Oskar. Han har en gul Mjällbytröja på sig.

Hej Oskar Mauritzson! Välkommen till Vibybloggen och Viby IF. Äntligen en kille som stavar Oskar med K, precis som en av mina söner. Du funderar inte på byta till C?
Nej, har aldrig tänkt på att göra det. Oscar den första och andra stavade sitt namn med C, men det måste ju bli någon stor som stavar sitt namn med K ;).

Fullständigt namn: Nils Oskar Viktor Mauritzson

Ålder: 17

Familj: Mamma, pappa, två bröder och flickvän

Yrke: studerar samhälle/fotboll i Sölvesborg

Fritid: Blir inte så mycket fritid.

Klubbar du spelat i: Vä , Åsum, Mjällby och nu Viby

Favoritklubbar: MFF/Arsenal

Favorithemsida: facebook

Favoritlåt: Michael Jackson-Thriller

Förebild: Zlatan

Bästa film: Forrest Gump

Bästa bok: Läser inte

Berätta varför valde du Viby IF?
Jag känner Peter sen innan och jag ville testa på A-lagsfotboll. Viby kändes därför som ett bra och jag vet att Peter vill rulla boll.

Är det någon/några i truppen som du känner/känner igen sedan tidigare?
Nico och Peter då.

Vad kan du bidra med i Viby IF?
Kan nog bidra med mest på plan. Jag är ganska snabb och jag orkar mycket så det kommer bli många löpningar från min del ;)

Vem/vilka i Viby IF har gjort störst intryck på dig sedan du började i Viby IF?
Ingen har gjort större intryck än den andra. Men det är kul att alla vill rulla boll.

Vilka är dina lokala favoritlag?
IFK Kristianstad, Viby nu då ;)

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Mina starka sidor är väll att jag är snabb, spänstig och har hyfsad teknik. Mina svaga sidor är just det att jag är för svag, men det jobbar jag på.

Vilken världsspelare inom fotbollen skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?
Andrei Arshavin.

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?
Någon liten kille, det har ju inte gått så mycket av mitt liv än.

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med respektive mot?
Med: Simon Thoresson (nu i Mjällby innan Åsum) och mot: vet jag faktiskt inte.

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med respektive mot?
Med Simon Nilsson(Mjällby) och mot: Dino Islamovic (Malmö ff)

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?
Bästa får jag väll säga Peter och Mats hade dem i Vä ett tag. Sämsta är väll Mats Svensson som jag också hade i Vä men i P93. Han hade aldrig spelat fotboll utan han hade spelat bangolf, så han kunde inte tillföra så mycket i fotbollsbiten. Dock var han en jäkel på att peppa och få en på bra humör.

Ditt starkaste fotbollsminne?
När vi vann Alliansen med Åsum.

Hade du kunna tänka dig att bosätta dig i trakterna kring Arkelstorp?
Nej hade bara tagit ännu längre tid till skolan.

Vilken färg föredrar du att ha på träningskläderna? (Rasmus gillar blått!!!)
Jag gillar himmelsblått, men det passar inte in. Svarta eller gröna.

Vad säger du om/till folk som använder överdrivet mycket hårspray?
Krydda lite.

Har du sålt något på Blocket och i så fall vad?
Min moped

Nämn något du ångrar?
Ångrar ingenting för tillfället.

När blev du arg senast och varför?
I måndags jag förstod inte ett skit på vårt spanskaprov.

Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
Mat, mobil och en båt.

Berätta något inte många vet om dig?
Att jag är släkt med Chippen


Vad är dina intryck av Vibybloggen?
Har inte läst så mycket av den, men den verkar ju bra.


Snabbis!

Kroat eller Polack

Glögg eller Lussebulle

Svarta (old school) fotbollsskor eller Trendiga fotbollsskor i all världens färger

Självmål eller Utvisning

Desperate Housewives eller Paradise Hotel

Bli tunnlad eller Åka på en bensax

Bajen eller Bojan

Kalle Anka eller Anna Anka


Tack för att du tog dig tid! Välkommen till Viby IF och lycka till.

7 kommentarer:

  1. Jag vet att jag talar för många , hur
    Tänkte du när valde kroat framför polack?
    Välkommen till klubben Lill Chippen
    Mvh jimmie

    SvaraRadera
  2. Hahah... Du är sjuk Jimmie :)

    Välkommen till Viby, OSKAR.

    SvaraRadera
  3. Verkar ju vara en skön lirare.
    Välkommen till Viby

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket. Jo det är så här Jimmie att jag klarar inte av polacker ;)

    SvaraRadera
  5. Aja då blev jag just ägd av en 17 åring;)

    SvaraRadera
  6. Hahaha gott snack oskar! Kroater är både större,starkare och snyggare än polacker, skönt att du med fattar de :)

    SvaraRadera
  7. och vi snor inga cyklar=)


    //Amar

    SvaraRadera

Keep it clean!