torsdag 16 december 2010

Intervju med Jimmie Podgorniak

You know me, I'm Jimmie P!


Hej Jimmie! Välkommen till Vibybloggen. Då har turen kommit till ännu en glädjespridare. Månsson tyckte att jag skulle intervjua dig. Varför tror du han valde just dig?
Vet inte men det kan ha med att jag kände mig lite undanskuffad och behövde en intervju så jag stack kanske till honom en hundring eller två för att nämna mig..

Fullständigt namn: Jimmie Podgorniak

Ålder: 24

Familj: Jag och min kvinna!

Yrke: Ekonomstudent

Fritid: En ganska apatisk tillvaro.

Klubbar du spelat i: VMAIK

Favoritklubb: Viby, kanonbra klubb med hjärta både på plan och utanför.

Favorithemsida: Vibyif.blogspot.com!

Favoritlåt: Lägg dig på rygg Dan av Björn Rosenström. (http://www.youtube.com/watch?v=Va84DgkoeHw)

Förebild: Har ingen förebild direkt men jag ser mycket upp till min storebror Peter.

Bästa film: Säger man inte Boondocks Saints så är det något som inte står helt rätt till.

Bästa bok: Goda Omen med Niel Gaiman och Terry Pratchet. Fruktansvärt rolig bok som handlar om Antikrist.

Ditt smeknamn Blocket-Jimmie är ett av lagets coolaste smeknamn. Detta har du fått eftersom du lagt ut annonser och hänvisat till ovetande kamrater som då blivit totalt nedringda. Berätta lite om vilka som är dina favoritannonser och vilka som råkat illa ut och varför?
Thomas Jönsons Xbox annons blev ju genast en succé! Det är vanligt att tro att det bara är att lägga ut en annons men det är ju så mycket mer bakom. T.ex. i Thomas fall var det många som missuppfattade annonsens mening ”Kontakt endast via telefon”. Jag blev totalt helt nermailad av folk som ville köpa Xboxet, hjälpsam som jag är mailade jag tillbaka till samtliga och förklarade att detta endast var en lånad mail och kontakt bör tas via telefon.

En gammal arbetskamrat la upp en annons där han själv sålde en ”Extra utrustad gummiskrapa”. Denna annons finns nu på bestofblocket. Han blev erbjuden 50 000 men då var han också tvungen att få en smäll på käften. (http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket_362.jpg)

Vad tyckte du om min släktforskning jag gjorde på bloggen, ligger någon sanning bakom?.
Uppskattar verkligen ditt engagemang i ämnet men tror inte riktigt att du varit tillräckligt källkritisk.

Vilka är dina lokala favoritlag?
Givetvis VMAIK, klubben har varit med mig hela min uppväxt och jag uppskattar verkligen tiden där.

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Jag har varit en väldigt konditionsstark allroundspelare när jag spelade i VMA men det var för ca 15 kg sen. Mitt huvudspel är inte min starka sida.

Vilken världsspelare inom fotbollen skulle bäst beskriva den typ av spelare du är? Jag är så dåligt insatt i sport överhuvudtaget. Jag kollar bara på sport om jag satsat pengar på det. Bara för att jag inte gillar att kolla på sport så betyder det inte att jag inte älskar att sporta.

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?
Typ vem som helst så fort som möjligt innan denne hunnit ändra sig angående rollen.

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med respektive mot?
Hade en del aspiranter att välja mellan men när allt kommer omkring så kniper min gode vän Henrik Månsson från VMA s ungdomslag platsen. Fanns det en situation så var han inne i den.

Galnaste spelaren som jag spelat mot är inte så svårt att lista, det är helt enkelt att elle belle bi i Näsby. Men risar man måste jag rosa också, cred åt Näsbys tränare, tycker det är starkt av honom att ta på sig rollen som tränare. Näsby har ett bra lag rent tekniskt men någonstans brister det.

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med respektive mot?
Fabio Östlind, från VMA. En riktig talang i pojk och ungdomslagen. Han var helt överlägsen ett tag, matchstrategin var att passa till honom så fixade han oftast resten.

Det finns många bra som jag spelat mot, men jag är urusel på att komma ihåg namn och ansikten så jag kan inte ge ett svar på denna.

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?
Jag har respekterat alla mina tränare och tycker alla har varit bra. Skulle dock vilja lyfta fram Tomas Westerberg, Per Kjellén och den magiska duon Nisse(NTBilservice) och Tompa Kardum.

Hur ser du på fotbollssäsongen 2011 för egen del?
Har lite elände med mitt knä som kommer och går men ska givetvis försöka ge allt. Ska förhoppningsvis studera en termin i Shanghai nästa höst så kommer missa fotbollen då.

Ditt starkaste fotbollsminne?
Gothia Cup, bästa fotbolls upplevelsen någonsin.

Välj bland alla dina lagkamrater i Viby IF
Vem tror du (hypotetiskt) ?
Motivera gärna!

Är stresståligast? Trodde verkligen att det var Kalle Å. men förra träningen bekände han färg, det som lös ur hans ögon var ren ilska. Så därför petar jag Kalle Å. till Meijer och Kristians fördel då det blir det en delad första plats. Motivationen för detta är att Meijer ger ett väldigt stresståligt intryck medan Kristian är far till tvillingar och det borde tala för sig själv.


Är sämst bilförare? Det får väl vara jag då, utan någon vidare motivation.

Skulle kunna delta i Paradise Hotel? Johan ”Glöggsjö” ”Gno” ”Gnosjö” ”Glögg” Grönkvist, med motivationen hänvisar jag till hela hans intervju.

Är den största lögnaren? Det är väl ingen som ljuger i laget?

Äter på McDonalds oftast? Så jäkla sorgligt som det är att erkänna så tror jag att det är jag själv.

Gör årets första mål för Viby IF i femman? Jag har en stark känsla av att det skulle kunna vara Frälsaren själv.

Fuskade på nästan alla prov i skolan? Jag har givetvis inga belägg för detta, MEN Henke Sjöberg. Han är en go glidare.

Är mest skadebenägen? Tror faktiskt den lotten faller på Martin Karlsson. Han fastnade med sin tå i gräsmattan en träning och trillade ihop till en hög. Nu menar jag inte att Martin är ömtålig bara de att han har kanske lite mer otur.

Är troligast att gifta sig med en minst 30 år äldre partner? Enkel, denna är given, Johan Wikström, ingen tvekan om det egentligen. Johan är en så godhjärtad och varm människa så han skulle kunna se bortom ålders barriären.

Skriker högst? Melander, och riktigt jävla manligt är det också!

Sämst på matematik? Skulle kunna nominera Andreas Kardum på denna. Det på grund av att hans lag oftast förlorar på träningarna, men när han lägger ihop poängen så slutar han ändå som en vinnare. Detta strider givetvis mot matematiken, 1+0+0 är faktiskt 1 och inte 12 poäng. Men innerst inne vet jag att det beror på psykologiska faktorer.

Glömmer alltid handduk? Vad e detta för en jävla fråga? Är det någon som gör det?

Byter kalsonger minst antal gånger i veckan? Alla ni som redan har fru och barn, ni har ju redan ert på det torra.

Förtjänar en Blocket-annons? Lite oklar med frågan. Men utgår att det är ett privilegium att få en annons. Jag skulle kunna tänka mig att Stevan har något att förmedla, vi länningar emellan;)


Nämn något du ångrar?
Väldigt mycket. Finns ju alltid situationer som man hade kunnat hantera bättre. Men nu när jag är äldre och därför automatiskt visare;)

Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
Två polare och en back Lapin Kulta

Tre saker som du tror Jonathan Dahl skulle ta med sig till en öde ö?
Tove Styrke, en flaska sprit och gummi(och då snackar vi inte Mamba).


Berätta något inte många vet om dig?

Försöker leva efter ordspråket, ”har man inget bra att säga om någon så behöver man inte säga något”. Men en del stollar behöver höra det och det rätt i ansiktet.

Du har dykt upp i de fulaste strumpor jag någonsin sett. Någon annan hävdar att du även besitter sjukt fula kalsonger. Vad är din kommentar om det?
80-talet kom för att och stanna hos mig. Kort och koncist.


Vad tycker du om Vibybloggen?

Större än Facebook och Ebay tillsammans.

Vilken spelare ska bloggen intervjua nästa gång och varför?
Oskar Mauritzson, tillskottet från Mjällby ska bli intressant att se när serien drar igång och redan har han visat sig vara riktigt duktig!

Tycker att de nya spelarna ska få förtur att kunna presentera sig, och bloggen är ett utmärkt sätt att presentera sig och snabbt komma in i gemenskapen!

Snabbis!

McDonalds och Burger King

Svensexa och Match

Kroat eller Serb

Ebay eller Pirate Bay

Självmål eller Utvisning

Glögg eller Lussebulle

Kalle Anka eller Anna Anka

Boniek eller Brolin

Tack Jimmie! Alltid ett nöje att ha med dig att göra. Lycka till!

Tillägg: Jimmie tog sig friheten att lägga till en fråga, detta uppskattas så frågan fick vara kvar.

Sedan har Jimmie helt fattat syftet med intervjuerna men missuppfattat ordningen. Intervjuerna med nyförvärv går parallellt med intervjuerna med "gamla" spelare. Så Jimmie får helt enkelt kommentera i fältet nedan och ta och välja en "gammal" spelare som inte intervjuats tidigare. Vill man se efter vilka som intervjuats klickar man på länken etiketter: "Intervjuer" längst ner på inlägget.

//Johansen

9 kommentarer:

  1. Hahaha bra intervju :)
    Men den där jimmiey är inte så smart så han fattar inte att han skulle välja en "gammal" spelare ;) förvånar INGEN!

    SvaraRadera
  2. Hahah efter denna intervjun förstår man att jimmiey är nära miljongränsen i poker - men frågan är: plus eller minus? :)

    Välkommen Jimmie! ;)

    SvaraRadera
  3. På vippen till Geni, den där Blocket-Jimmie....

    SvaraRadera
  4. Sjukt bra intervju!

    och...
    TOVE STYRKE <3

    SvaraRadera
  5. Bakgrunden till Blocket-Jimmie benämningen i varje fall i Viby (vet ej om han fått benämningen tidigare) är som följer.
    Premiärmatch i serien - Jimmie väljer bort premiären p.g.a. "firmafest" med som jag förstod typ tre fd. arbetskamrater. Inget ont om det valet. Dock hade det kommit en hel del andra olika anledningar till missad träning osv. så därför la jag helt oskyldigt upp en poll om vilken som var den sämsta ursäkten. http://www.vibyif.com/forum/index.php?showtopic=2442
    Laget valde och Jimmie blev sur... Efter att jag blivit nerringd i några dagar blev jag också lite sur..:) Tyvärr visste jag inte att det var Jimmie som lagt ut den när folk ringde mig för då hade jag kunnat hänvisa till att det var ett "lånat" telefonnummer och hänvisat till Jimmies.... I och med detta inlägg så bevisar jag att jag forfarande lever..

    SvaraRadera
  6. Det känns inte som du har smält annonsen riktigt än Thomas, men jag gjorde det utav kärlek.

    Den person som jag skulle vilja ha för nästa intervju är Kristian Johansen själv! Skulle denne tycka att pressen är för stor så är Johan Wikström ständigt en intressant kandidat till allt.

    Mvh Jimmie

    SvaraRadera
  7. Fick också den känslan att Thomas inte kommit över annonsen helt. Din kärlek önskar han nog att han hade sluppit. ;)

    Jag antar din intervjuförfrågan. Frågan är bara vem som tar på sig att utforma den?

    SvaraRadera
  8. Jag gör gärna det om ingen invänder!

    Om så är fallet, så maila gärna frågor till mig som ni skulle vilja fråga Kristian Johansen!
    Jimmiepod@hotmail.com

    Mvh!

    SvaraRadera
  9. OK! Kör i vind!:)

    Ser fram emot frågorna!

    SvaraRadera

Keep it clean!