fredag 17 december 2010

Förlorarfredag?

Passande nog med gul flagga. ;/


Inför gårdagskvällens sista match går så ställde gula laget med undertecknad upp liksom General Custers mannar inför slaget vid Little Big Horn. I likhet med Custers taktik så var båda anfall och försvar under all kritik och utgången blev densamma som vid Little Big Horn, en hård och brutal förlust. Alla tidigare segrar för det gula laget precis som för Custers mannar raderades ut och kvar blev endast minnet av den där ödesdigra förlusten.

Vill framhålla "Retande Stickan" mer känd under namnet Kjellman som stor segerorganisatör. Den ivrigt påhejande "Vrålande Pizzan", mer känd som Martin Karlsson, som dock inte deltog men följde bataljen från läktaren gjorde sitt. "Hoa som Hörjel" mer känd som Erik Karlsson och "Snubblande finten" mer känd som Mikael Brorsson förtjänar också ett omnämnande.

Ett sådant uselt genrep borde resultera i en strålande premiär. ;)

Andreas Kardum skickade en fräckis via FB men jag refuserade den. Inte mycket till fräckis men han ska ha cred för att skickade den. Den gode Kardum bidrar till att göra bloggen intressant på många plan. Tack King Kong Kardum!

Därifrån är inte steget långt (bara en tunnel) till...

Vill även önska Hong Kong Hunken Jakob Österberg lycka till som internationell utbytesplayboy i Kina.

Nu får det räcka! Detta är en fredagsfräckis, Kardum. ;)

En ung flicka var så deprimerad att hon skulle ta sitt liv genom att kasta sig ut från en bro. Hon tog sig till bron och var just på väg att kasta sig ut, då en ung snygg sjöman såg henne och undrade varför hon stod där och grät. Han tyckte synd om henne och sa: "- Se, du har massor att leva för. Jag far till Amerika i morgon bitti och om du vill så kan jag smuggla med mig dig på skeppet. "Han flyttade sig närmare henne, lade en arm runt henne och tillade: " Jag gör dig lycklig och du gör mig lycklig. " Flickan snyftade fram: "- Ja." Vad hade hon att förlora? Den natten så smugglade sjömannen henne ombord och gömde henne i en av livbåtarna. Därefter så kom han till henne varje natt, med smörgåsar och frukt, och sen så älskade dom passionerat till gryningen. Tre veckor senare, under en rutininspektion, så blev hon upptäckt av Kaptenen."- Vad gör du här? "frågade Kaptenen."- Jag har gjort upp med en av sjömännen" förklarade hon."Jag får mat och en resa till Amerika, och i gengäld så får han älska med mig varje natt.""- Då har han verkligen lyckats, för det här är Helsingborg-Helsingörsfärjan!"


Slutligen, de enda tider att komma ihåg i helgen är:

Lördag 18/12 kl. 12:55
Viby IF-Jämshög

Söndag 19/12 kl. 14:10
Ifö/Bromölla IF-Viby IF


//Johansen

3 kommentarer:

  1. Kjelle for President !!!
    Som han dominerade igår....

    Kul fräckis!

    SvaraRadera
  2. Du skulle inte skrivit nått om gårdagens träning!!
    Vill bara glömma så fort som möjligt, och nu påminnde du mig om hur USELT det var!

    och...fuck kjelle jävla fuskarN!

    SvaraRadera
  3. Tycker det är stort av J att orka skriva. Trodde det skulle vara tyst i bloggen fram till nyår. Men ser att du mognar för varje dag:) När det gäller min mognad så sträcker den sig bara utanför planen. Men lovar att lugna ner mig lite, fotboll är trots allt en roligt sport att utöva där det viktigaste inte alltid är att vinna. Men ni som känner mig vet att jag förmodligen inte kommer att lyckas men se det istället som att ni får nytta av det på matcherna. Fråga Martin så kan han utveckla mer:)

    Måste faktiskt framhålla det gula laget, vi blev överkörda i några matcher innan. Ta fram det på lördag så har vi två lag som spelar andra omgången i alliansen.

    SvaraRadera

Keep it clean!