måndag 27 december 2010

Del 9: Intervju med ett nyförvärv

Albins separatistiska elitstyrka "Arkelstorps Angels" som kämpar för ett fritt Arkelstorp.


Hej Albin Ekvall! Välkommen till Vibybloggen och Viby IF. Du kanske är ett av de sista nyförvärven eller vad tror du?
Ja man brukar ju spara det bästa till sist.

Fullständigt namn: Albin Gustav Mattis Ekvall

Ålder: 19 år

Familj: Föräldrar Eva & Alf Ekvall syskon Nils Ekvall, Amanda Ekvall, Ola Sandin & Anna Strömbäck plus fyra respektive Malin, Jonas, Linéa och Ola sen även fyra syskon barn som heter Alfred, Axel, Selma och Astrid. Nästan serb-klass på den familjen…

Yrke: Fastighetsskötare (för tillfället)

Fritid: På tok för lite…

Klubbar du spelat i: VMA IK

Favoritklubb: Arsenal

Favorithemsida: Facebook

Favoritlåt: Kom änglar – Lars Winnerbäck

Förebild: Barney Stinson (från tv serien How I met your mother)

Bästa film:

Bästa bok: Ulf Lundells Jack


Nu har vi en liten klick ”Skogsmänniskor”, folk från VMA, Hjärsås/Värestorp och Sibbhult, dessa är Wikström, Kardum, Jimmie, Oscar, Grönkvist och du själv.
Vem av dessa ”Skogsmänniskor” tycker du? (Motivera kort, om du vill)

Har bäst självförtroende? Oscar (om han själv får säga)

Är snyggast? Jag så klart

Är sämst förlorare? Jag och Andreas kan slåss om det

Är mest allsidig fotbollsspelare? Wikström! Hands down

Är sämst bilförare? Jag blev ju nyss utnämnd själv…

Är lättast att lura? Hmm…

Har det sämsta lokalsinnet? Jimmie. Han har ju trots allt inget körkort

Är bäst på FIFA? Johan utnämner sig själv till bäst hela tiden så får väl ge han en ”vinst”

Är bäst på nicka? Oscar. Enda gången han använder huvudet

Har störst chans att vinna ett ”shotrace”? Johan hade bra chans till en viss resa till Mallorca gjordes… hans flickvän är ganska bra på de med.

Är den största ”playern”? Johan (han får berätta själv)

Lägger ner mest tid på TV-spel? Johan (även känt som arbetslöshet)

Nu när du ändå svarat ovanstående, har du något mer du vill säga om dem?
Nej det mesta är nog sagt. Resten får ni uppleva själva

Berätta varför valde du Viby IF?
Offensivt spelande lag, vilket är något jag verkligen gillar. Plus att jag känner många i klubben sen innan.

Är det någon/några i truppen som du känner/känner igen sedan tidigare?
Ja, vi har ju ”skogsmänniskorna” sen även Ted, David, Kalle, Nico & Affe

Vad kan du bidra med i Viby IF?
Vänta till spelarfesterna så ska ni få se.

Vem/vilka i Viby IF har gjort störst intryck på dig sedan du började i Viby IF?
Martins röst den ringer fortfarande i öronen.

Vilka är dina lokala favoritlag?
VMA IK

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Jag är en duktig passningsspelare och en riktig kämpe sen ska vi inte glömma att jag även är en sylvass avslutare. Svagheten skulle väl vara att jag blir rätt lätt förbannad på domaren.

Vilken världsspelare inom fotbollen skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?
Jag vill gärna säga en Samir Nasri, Cesc Fabregas typ men sanningen är väl att jag mer är en philip lahm. en kämpe som aldrig ger upp och som då och då även avgör viktiga matcher.

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?
Rupert Grint en britt med rött hår tror inte någon säger emot mig här.

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med respektive mot?
Wikström var jävligt rolig i j-laget han gjorde alltid en massa skit sen sa han alltid gör inte som mig grabbar.

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med respektive mot?
Svårt att säga i tävlingssammanhang är det Andreas Grahm. Sen har jag även lirat en del med Jonas Strömbäck som var proffs i Grekland samt Christian Fegler numera i KFF.

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?
De bästa jag haft är Roger lindh och Fredrik Johansson. Tror inte jag haft någon som jag tyckt varit dålig.

Ditt starkaste fotbollsminne?
Har vunnit en del cuper när jag var yngre. Utanför planen är det när jag såg Tottenham-Arsenal på Wite Heart Lane. Fantastisk stämmning och inramning. Något utöver det vanliga.

Vilken färg föredrar du att ha på träningskläderna? (Rasmus gillar blått och Glöggsjö gillar röd-svart randigt!!!)
Svart och vitt är nog en favorit

Min flickvän är rödhårig och temperamentsfull. Stämmer även du in i att rödhåriga är mer temperamentsfulla eller är det bara en kliché?
Haha va fan säger du!

Vad säger du om/till folk som använder överdrivet mycket hårspray?
Hej Joanna

Har du sålt något på blocket och i så fall vad?
Sålde faktiskt min moped där.

Nämn något du ångrar?
Hur mycket tid har du…

Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
En yxa, en machete och rent vatten. Överlevnad först


Berätta något inte många vet om dig?
Att jag är rätt duktig på att laga mat.


Vad är dina intryck av Vibybloggen?
Stark överraskad! Första bloggen jag kommer följa.

Snabbis!

Kroat eller Polack (pest eller kolera)

Glögg eller Lussebulle

Svarta (old school) fotbollsskor eller Trendiga fotbollsskor i all världens färger

Slangen eller Dolken

CIA eller ICA

Röd eller Grön

Zlatan eller Pelé

Kalle Anka eller Anna Anka


Tack för att du tog dig tid! Välkommen till Viby IF och lycka till.

//Johansen

3 kommentarer:

  1. vadå... JAG SKRIKER VÄL ALDRIG !!!!

    Välkommen ALBIN !!!

    SvaraRadera
  2. "Hej Joanna" - Touché!

    Och hur du kan välja rött framför GRÖNT är helt ofattbart...

    SvaraRadera
  3. Röd eller död skulle det ju stå johansen ;)

    SvaraRadera

Keep it clean!