torsdag 30 december 2010

Vibyleaks for the last time?

För nytillkomna läsare, läs de inlägg relaterade till detta annars är risken stor för missuppfattningar. Risken är stor nog som den är visserligen.
Hyperlänkar--> 1. 2. 3. 4. och 5.

Jag som trodde att jag gjorde klart att ärendet torde vara avslutat i mitt förra inlägg. Jag hade också kunnat låtit det stanna där till och med efter det första av nedanstående mejl. Men när L-O slänger iväg ett andra mejl då tyckte jag att det fick räcka. Fyra mejl på två dagar från någon som jag inte umgås med känns som minst två för många.


---------------------------------------------------------------------------

Tack Kristian för att jag fick möjlighet att lägga ut fakta hos dig. Nu kan alla som vill fundera på sina nästa kommentarer.
ÅBK KOMMER DOCK EFTER IDAG INTE ATT YTTRA SIG MERA PÅ BLOGGAR UTAN HOPPAS ATT RESULTATEN KOMMER ATT TALA 2011. ALLA VILL VI VÄL ATT VÅR FOTBOLL I REGIONEN SKALL UTVECKLAS. ALLA KLUBBAR PÅ ALLA NIVÅER BYTER VÄL LITE SPELARE VARJE ÅR SÅ DET ÄR INGET UNIKT FÖR ÅBK.
Att jag tog upp allt samlat var därför att jag lämnat samma info till nya ÅBKBLOGGEN. Hade inte med dina inlägg att göra.
Min kommentar till dig är bara att du har ju en länk som gick till hela den gamla gästboken som då enl. vår webmaster var stängd/nedlagd och det tyckte jag inte var relevant.
GOTT NYTT ÅR och ett lycka till i serien 2011.
Mvh
L-O Nilson, sekr Åsums BK


-----------------------------------------------------------------------------------
Kommentar: Synd för jag tyckte detta första mejl var ett av de mest vettiga mejlen med undantag för att L-O inte kan släppa det där med länken till gästboken. Det vara bara en länk inget mer. Jag ska väl inte behöva skriva i versaler för att det ska fastna, eller?

För övrigt så önskar jag även L-O ett gott nytt år och lycka till i serien 2011.

------------------------------------------------------------------------------------

Jag är ju inte så datakunnig men vore kul att höra om du vet hur man kan "stjäla" en nedlagd/stängd sida/gästbok och sedan dessutom få den aktiv också på nytt?
Det är ju alltid bra att lära sig lite mer om den här världen.
Mvh
L-O Nilson, sekr Åsums BK

-------------------------------------------------------------------------------------
Kommentar: Detta mejlet var droppen lite! Nu antar jag att L-O vill att jag ska publicera frågan på bloggen för jag har inte mejlat honom en enda gång, någonsin, ändå så verkar han förvänta sig ett svar. Jag tycker L-O ska fråga sin webmaster istället. Själv skulle jag inte kalla mig webmaster för att jag driver en blogg även om L-O verkar tycka så. Jag är inte heller någon webmaster för vibyif.com. Jag har inget svar på frågan i vilket fall.

Vidare vad det gäller det här med länken som L-O totalt har låsts sig vid.
Nu skriver jag detta ännu en gång. Jag klistrade in länken till gästboken som var länkad från Åsums Herrars blogg när den fortfarande var aktiv. Ni behöver inte klicka på hyperlänken för bloggen togs bort som sagt EFTER att jag hade kopierat länken till gästboken och publicerat den i Vibybloggen. Det låter riktigt otroligt att någon lagt in en länk i Åsums Herrars blogg (när den fortfarande var aktiv) som leder till en "stulen" gästbok utan att någon ansvarig märkt det. Om nu ens kan göra så. Jag tycker det inte bara låter otroligt utan nästan ren paranoia. Gästboken är dessutom bortplockad nu. Antingen har ÅBK:s webmaster och L-O äntligen kommit på hur man tar bort en gästbok eller så har det varit utsatta för avancerade "hackers". Vilket låter mest troligt här?

Varför vända frågan till mig? Det verkar också som L-O och ÅBK:s webmaster jämställer en upplagd hyperlänk med avancerad hacking?

Jag börjar även undra om alla mejl passerar styrelsen i ÅBK eller om L-O skickar efter eget bevåg? Retorisk fråga, snälla svara inte på den och mejla inte. Jag är inte intresserad av svaret.

Jag hoppas nu alla och då främst L-O läser ovanstående ordentligt. Till L-O: Känn dig som att du behöver svara. Du är inte skyldiga mig några svar och jag är definitivt inte skyldig dig några efter detta. Jag önskar ingen vidare korrespondens. Eller korrespondens och korrespondens? Jag har ju inte svarat L-O, i alla fall inte via mejl. Poängen kanske kvarstår ändå.

Även om L-O håller en trevlig ton, vilket jag uppskattar att han gör, så kan man uppfattas som påstridig speciellt om man inte är säker på vad han är ute efter. Lägg även till att jag tycker att jag tydligt redogjort för mina ståndpunkter sedan innan.

Hoppas verkligen detta är det sista Vibyleaks-inlägget även om många därute säkert blir besvikna.

För övrigt så finns det en del kloka kommentarer på bloggen. Nu senast Ekewald som verkligen sammanfattar många av mina tankar och säkert andras därtill. Ekewald har gåvan.

199 unika besökare igår. Tack L-O!

Någon kan kanske skina lite ljus på L-O:s förfrågan i hans förhoppningsvis sista mejl? Eller är han helt ute och cyklar?

//Johansen

2 kommentarer:

  1. Det hela låter som en dålig roman. Den där LO verkar skjuta vilt omkring sig.

    SvaraRadera
  2. Alla verkar skjuta på allt och alla!!

    SvaraRadera

Keep it clean!