fredag 3 december 2010

Intervju med Christian Månsson

Jag lyckades hitta en bild där Månsson ler, kan bero på att vi kvalat upp i femman (2008).
Fr.v Pölsemannen, Slangen, Månsson och Almborg.


Hej Christian Månsson! Välkommen till Vibybloggen!
Greger tyckte att jag skulle intervjua dig. Varför tror du han valde just dig?
Varför skulle han inte välja mig?

Fullständigt namn: Christian Nils Olof Månsson

Ålder: 20

Familj: Pappa, mamma och brorsa

Yrke: Studerar till civilingenjör

Fritid: Pendlar

Klubbar du spelat i: Viby IF

Favoritklubb: Manchester United

Favorithemsida: www.wikipedia.org

Favoritlåt: White Trash Beautiful med Everlast för tillfället

Förebild: Ryan Giggs

Bästa film: The Shawshank Redemption

Bästa bok: Stäppens krigare av Conn Iggulden


Jag tror att jag aldrig sett dig arg. Kan du bli arg och på vad i så fall?
Har i regel en väldigt lång stubin, men TV-spelet har fått höra både ett och annat

Vem har du fått ditt lugn ifrån?
Troligtvis från mamma.

Har du någonsin blivit utvisad?
Inte vad jag kan komma ihåg, men har för mig att jag var väldigt nära att åka på en frilägesutvisning mot Rinkaby för något år sedan.

Vad tyckte du om min lika som bär på Vibybloggen? Tycker du att du och ”Dexter” är lika?
Inte något som jag hade kommit på själv, men får erkänna att det finns vissa likheter.

Vilka är dina lokala favoritlag?
Vore väl konstigt om jag svarade något annat än Viby IF.

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Starka: Jag är osjälvisk.
Svaga: Jag är osjälvisk.

Vilken världsspelare inom fotbollen skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?
Har ju inte fått smeknamnet ”Makelele” för inget, men annars så tycker jag själv att Michael Carrick ligger rätt nära till hands.

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?
Har ju fått svaret serverat på ett silverfat: Michael C. Hall

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med respektive mot?
Med: Filip ”Butcher” Nilsson. Även Kardum förtjänar att nämnas efter att ha lyckats ge mig en ordentlig blåtira med en spark i ansiktet.

Mot: Svårt att välja ut någon speciell, men killen som blev utvisade, efter att ha sparkat mig i ryggen när jag låg ner, i förra matchen mot Rinkabys B-lag är en het kandidat.

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med respektive mot?
Alltid svårt att jämföra spelare som spelar på olika positioner och som dessutom är i varierande åldrar. Om man skulle gå på vilka spelare som hade haft bäst chans högre upp i seriesystemet så skulle jag säga Greger eller Jakob. Ingen spelare som direkt sticker ut av de som jag har mött.

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?
Återigen svårt att jämföra, men Pete ligger bra till för bästa tränare.

Hur ser du på fotbollssäsongen 2011 för egen del?

Blir nog tyvärr ytterst lite fotboll i Viby nästa år eftersom jag planerar att flytta till Lund så snart som möjligt efter nyår. Blir eventuellt lite korpfotboll med några polare nere i Lund.

Ditt starkaste fotbollsminne?

Som supporter:

· Malmö FF mot Mjälby IF när MFF tar SM-guldet 2010.

· Manchester United mot Aston Villa på Old Trafford 2009 när Macheda avgör på övertid.

· Uefa cup-finalen mellan Valencia CF och Olympique Marseille på Nya Ullevi 2004.

Som spelare:

· Kvalet till div. 5 mot Yngsjö 2008.

· Vinnare av A-serien med Viby IF P9.


Välj bland dina lagkamrater i Viby IF
Vem tror du (hypotetiskt) ?

Skulle kunna råna en bank?

Johan Wikström

Skulle kunna delta i körslaget?
Sebastian Arvidsson

Kan bli fotbollsagent?
Johan Meijer

Är bäst på fia med knuff?
Kristian Johansen

Blir tränare för Viby IF?
Kristian Johansen utan tvekan.

Gör årets mål på Grönängen 2011?
Marcus ”Frälsaren” Kjellman

Glömmer sina benskydd oftast?
Marcus Ymsén har en tendens att ”glömma” sina benskydd, särskilt på inneträningar.

Blir den nye Bert Karlsson?
Martin Karlsson

Alltid lånar schampo i duschen?
Johan Wikström


Nämn något du ångrar?
Att jag inte har köpt några vinterkängor

Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
Särimner, en yxa och en fotboll

Berätta något inte många vet om dig?
Jag är fruktansvärt dålig på sten, sax, påse.

Vad tycker du om Vibybloggen?
Den har sin charm.

Vilken spelare ska bloggen intervjua nästa gång och varför?
Har inte riktigt koll på vilka som har och inte har blivit intervjuade, men jag skulle vilja se en intervju med Jimmie Podgorniak, helt enkelt för att han är en rolig prick.


Snabbis!

McDonalds eller Burger King

Svensexa eller Match

Kroat eller Serb

Dexter eller Lyxfällan

Bli tunnlad eller Åka på en bensax ->Efter att ha tunnlat någon annan

Bajen eller Bojan –> Måste bli blankt här

Kalle Anka eller Anna Anka

Chelsea eller Manchester Utd


Tack för att du tog dig tid! Lycka till med studierna och hoppas att du kan ställa upp i någon match i Viby i alla fall om det inte blir korpen.

//Johansen



10 kommentarer:

  1. Ja, den här bloggen har sin charm.

    SvaraRadera
  2. jag lovar att leverera i allafall ett mål nästa år:) Hoppas du kan spela lite nästa år.

    SvaraRadera
  3. Nästa personer att bli intervjuade är Albin Ekvall, Erik Karlsson och Jimmie Podgorniak.

    Har ni några frågor till dem skicka dem via SMS/mail eller Facebook.

    Det måste vara något ni undrar om dessa. Ni kan ju skriva frågorna här också men av olika orsaker så kan det blir roligare om de skickas osett av andra.

    Min mail kristianjohansen@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Ja glömmer aldrig benskydden...har helt enkelt ingen nytta av dem! Anfall är bästa försvar!!

    SvaraRadera
  5. Bättre sent än aldrig, Greger! Fick du några svar på saker du undrat angående Månsson?

    SvaraRadera
  6. Äntligen en smart kille som valde Serb istället Kroat (Kardum).Tack Månsson och lycka till med studierna!

    SvaraRadera
  7. Skulle kunna delta i körslaget?
    Sebastian Arvidsson

    Va! Hur tänkte du där? Han är snarare som en stjärtgosse i ett lussiatåg:

    SvaraRadera
  8. Tycker det är ett HORRIBELT val att välja serb istället för kroat!

    Skönt att du plocka bort träna eller passa hund...mot svensexa eller match! börjar gilla dig mer o mer johansen :)

    SvaraRadera
  9. Haha missade "Svensexa eller Match" trots jag läst intervjun två gånger innan.
    -"Det är inte som att jag är trög utan fattar dåligt"

    Tycker dock att frågan irrelevant om man som bestman får chansen att ligga med tärnan.

    SvaraRadera

Keep it clean!