måndag 20 december 2010

Del 8: Intervju med ett nyförvärv

Fjärde man längst bak från vänster bärandes en kaptensbindel ser ut som Erik Karlsson.
Inte lätt att hitta bilder på dig Erik. Är det du?


Hej Erik Karlsson! ! Lite av en doldis. Det har inte varit lätt att hitta info om dig så jag ser fram emot att läsa dina svar. Finns du på Internet i form av Facebook eller något annat?
Om man inte finns på nätet finns man knappt alls. Jag har ingen facebook.

Fullständigt namn: Anders Erik Bertilsson Karlsson

Ålder: 29

Familj: En syster, mamma och pappa (!) och en sambo

Yrke: Studerar fysisk planering

Fritid: Fotboll, men jag gillar även att lira vanliga sällskapsspel. LEGO. Önskar jag spelade mer pingis. Fast jag gillar verkligen stadsplanering och att upptäcka. Just nu är det Kristianstad och Skåne som gäller men jag tar tacksamt emot allt som världen har att erbjuda. Har testat urban exploring och gillade det. Samhällsfrågor och historia engagerar också.

Klubbar du spelat i: Blidö IF, BKV Norrtälje, Vätö IF, Pushers BK, Drottningskärs IF

Favoritklubb: Öster och Liverpool om man får ha två. Annars gillar jag främst svensk fotboll. Allsvenskan och i förlängningen landslaget.

Favorithemsida: Vet ej.

Favoritlåt: The Hands That Built America

Förebild: På fotbollsplanen: Steve Nicol

Bästa film: Jag gillar komedier gärna med bara bröst mer specifikt än så blir det inte.

Bästa bok: Jag har ingen bästa men läser mest facklitteratur. Just nu: Så föll den svenska modellen av Björn Elmbrant


Du och Jakob Österberg har spelat i samma klubb, Drottningskärs IF. Hur kommer det sig att ni båda valde Viby IF? Umgås ni privat?
Slumpen. Vi umgås inte. Han har verkligen växt på sig och blivit duktig.

Berätta varför valde du Viby IF?
Min tjej känner Marcus Ymséns tjej.

Vem/vilka i truppen känner du sedan tidigare?
Marcus

Vad kan du bidra med i Viby IF?
Bredd, man vet vad man får när jag spelar fotboll.

Vilket är dina lokala favoritlag?
Har inga

Dina starka respektive svaga sidor som fotbollsspelare?
Jag är en löpare, som ett diesellok, långsamt men kör länge. Jag är hyggligt skolad men brister i snabbhet.

Vilken världsspelare idag skulle bäst beskriva den typ av spelare du är?
Höll på att säga Mild men han är inte aktiv och var knappast en världsspelare. Det får bli sidleds-danne. Han är i varje fall aktiv.

Vem hade fått spela huvudrollen om man hade filmatiserat ditt liv?
En yngre Burt Reynolds

Vem är den bästa fotbollspelare du mött?
Hasse Blomquist

Galnaste spelaren du spelat tillsammans med?
Pass

Vem är den bästa fotbollsspelare du spelat med?
Ingen som är känd här så det blir pass igen.

Vilken är den bästa respektive sämsta tränare du haft?
Lurigt. Generell är de tränare som tycker att jag är bra också bra för mig och vice versa. För laget är det nog samma sak. Det handlar om att tränaren får spelare att trivas. Inga namn för det säger ingenting.

Bästa minne på A-lagsnivå?
Kommer inte på något så här, har aldrig vunnit något.

Ditt starkaste fobollsminne?
DM-vinst i Uppland och student-SM. Annars något omklädningsrumsrelaterat.

Nämn något du ångrar?
Att jag inte köpte en lägenhet.


Tre saker du skulle ta med dig till en öde ö?
Sällskap, verktyg och mat

Du har fått utstå en och annan gliring för att du låter som Andreas Hörjel. Vad är dina tankar om det?
Vem f-n är det?

I din fina sång på lagfesten, så refererar du att tjej kallas för snigel där du kommer ifrån. Var kommer du ifrån och varför tror du tjej kallas för snigel?
Inte så enkelt. En viss del av tjejen som vi killar ofta är extra intresserade av. Varför fattar du nog själv. Jag menade i detta fall att jag kommer från Blidö, tio mil norr om huvudstaden i Norrtälje kommun.


Berätta något vi inte vet?
Fysisk planering handlar om stadsplanering. Arkitekten ritar husen, planeraren ytan emellan.

Hur ser du på din framtid inom fotbollen i Kristianstad?
Kortsiktigt. Jag vet inte hur länge jag blir kvar. Snart ska jag söka jobb.


Vad tycker du om Vibybloggen?
Vet ej. Men generellt brukar lagbloggar vara kul för spelarna.

Snabbis!

Subway eller Systembolaget

Nageltrång eller Spela match

Gubbe eller Spoling

Innebandy eller Damfotboll

Sex & the City eller Antikrundan

Få bollen mellan benen eller Få gult kort

Närkamp eller dribbling

Chelsea eller Manchester Utd


Så nu vet vi lite mer om dig Erik, tack för att du tog dig tid! Välkommen till Viby IF och lycka till.

//Johansen

6 kommentarer:

  1. Mild ingen världsspelare? I vilket universum då?

    SvaraRadera
  2. Johansen , fixa så man kan gilla kommentarer!

    Och välkommen Erik Hörjel

    SvaraRadera
  3. @Erik: Vem f-n är det? Ha ha ha, den är bra!
    Du verkar lite skygg för bloogen. ;) Är det du på bilden, eller?

    @Jimmie: Inget jävla facebook det här! Gilla kan du göra där. ;)...men jag ska kolla upp det! :)

    @Micke: Helt rätt! Mild var med och vann brons VM-94, då är han en världsspelare i min bok.

    SvaraRadera
  4. Han var även den som höll på o klödda till det i straffläggningen mot rumänien! då har man fan inga nerver i min bok ;)

    SvaraRadera
  5. Vill ni har rolig läsning gå in och läs Åsums blogs gästbok

    SvaraRadera
  6. Grym julklapp tomten!

    SvaraRadera

Keep it clean!