tisdag 28 december 2010

Skratta eller gråta.

Kändes som man stod stadigare på brädan än på idrottshallens golv igår kväll.

Så var även Viby IF ute ur Alliansen. Jag tänker inte analysera sönder en match inomhus mer än att vi för dagen sköt för lite, jobbade hem för dåligt och slarvade i markeringsspelet. Nog om det!

L-O Nilsson fortsätter som en värsta Don Quijote att slåss mot väderkvarnar. Fast i L-O:s fall är det mer pratkvarnar och striden förs på diverse forum. Likheterna mellan L-O och den litterära figuren Don Quijote är flera. Tänker inte skriva dem här på bloggen. Ni får läsa boken istället. ;)

L-O tog inte mitt råd utan fortsätter i samma stil. En ny blogg startas och vips är L-O där och skriver. HERREGUD! Låt det vara! Men nej...Åsums Don Quijote plockar fram lansen och rider till attack.

Hur svårt kan det vara att förstå? Så länge L-O skriver så kommer ju folk att läsa även det han INTE skriver. Dessutom på en sida som inte startats av någon som vill klubben väl.

Börjar ana att L-O fick en laptop med mobilt bredband i julklapp. ;)

...och den gamla gästboken ligger kvar...


Får väl lägga fram hyperlänken till deras officiella hemsida i objektivitetens namn. Den hittar ni här.

Lugnt annars?

Ett inlägg innan nyår får ni räkna med mer lovar jag inte.

//Johansen

8 kommentarer:

  1. Nu har L-O mailat mig precis och anser att jag ska ta bort bilden på honom och hyperlänken till gamla gästboken.

    Är det inte enklare att ta bort gästboken?

    Vi får se hur jag gör med bilden?

    SvaraRadera
  2. Situationen i Åsum är tråkig för alla inblandade och allt tycks ha kunnats hanteras mycket smidigare än utfallet.

    Man får ha bilder på offentliga personer, låt den stå;)

    SvaraRadera
  3. Smutskastning är tydligen okej så här kommer ett om MR:Johansen, alla vet väl att Kristian har spelat i ÅBK, när nya tränare tillträdde och Kristian fick en annan position än den han ville spela på så fick han tuppjuck och drog som en avlöning, om man låter spelarna bestämma så blir det som med turbulensen som just nu råder i ÅBK. Det finns regler.

    SvaraRadera
  4. Varför är du anonym? Här är ett öppet forum där alla är ärliga och delar med sig av sina tankar!

    Att Kristian gick från ÅBK har väl ingenting med er nuvarande situation att göra? Riktigt lamt försök till smutskastning.

    SvaraRadera
  5. Inget att säga emot det. Jag har tillräckligt med självdistans för att erkänna det även om det är bara en del av det hela.
    Nästan alla seniorer drog samtidigt det året, det var bara jag ensam kvar. Trivdes inte särskilt mycket. Jag drog lite senare eftersom jag inte hade någon större lust att spela kvar. Åsums BK försökte klämma Viby IF på 15 000:- trots att Viby IF då låg i sjuan. Åsums BK hade bara glömt den lilla detaljen att Mr. Johansen låg på lån från sin moderklubb. Oops!

    Varför kan inte spelarna bestämma? Vad jag vet så avskaffades "livegenskap" i slutet av 1700-talet.

    SvaraRadera
  6. Vilken smutskastning? Jag hittar inte det. Lite ironi får man väl han tåla.
    LO skriver på nästan varenda forum därfinns.

    Det är säkert han som skriver anonymt ovan också.

    SvaraRadera
  7. DET ÄR NOG LO SOM SKRIVER ÅT ER ALLA!!

    SvaraRadera

Keep it clean!